Un any treballant com a Govern Alternatiu

Un any treballant com a Govern Alternatiu

Valoració del primer any.

Durant aquest primer any de mandat, hem intentat, a través de les nostres propostes al Ple Municipal, oferir línies d’actuació al govern de la ciutat en quatre línies prioritàries pel grup municipal d’Esquerra Republicana – Moviment d’Esquerres Mataró:

1. La cohesió social, la lluita contra la desigualtat, Mataró una sola ciutat.
2. L’impuls de l’activitat econòmica local i la defensa del comerç de proximitat
3. El correcte funcionament dels serveis bàsics a la ciutat
4. La projecció de Mataró cap el futur

A l’inici del mandat, per exemple, ja vàrem realitzar un proposta de resolució per a demanar la posada en marxa de la revisió del Pla General i a l’Octubre vam demanar per exemple refer el pressupost en base zero, de dalt a baix. Entre d’altres destaquem també propostes com fer de Mataró la capital de l’esport femení, aprofundir en mecanismes de democràcia directa i participació o la demanda d’acabar i presentar el Pla d’Oci Nocturn de Mataró, aprovat fa temps però que encara no s’ha realitzat.

No podem ignorar que el virus de la Covid-19 i tota la crisi desencadenada com a conseqüència de la pandèmia, ha condicionat de manera decisiva la percepció general d’aquest primer any i condicionarà sens dubte la resta del mandat.
Per aquest motiu, ja ens vàrem oferir el primer dia al govern per treballar colze a colze en aquest tema i ho continuarem fent a la taula de reconstrucció i allà on sigui necessari. Un altre aspecte és que el govern es deixi ajudar o que consideri que no li convé ser ajudat.

Però tot i l’impacte I l’enorme dimensió del trasbals per la ciutat, pensem que continua essent la nostra obligació fer un breu balanç del que per nosaltres ha estat aquest primer any de mandat.
I el primer fet a recordar és que el Pla de Mandat de la coalició de govern a Mataró (format pel PSC Mataró i En Comú Podem Mataró) no es va fer públic fins quasi 7 mesos després de les eleccions, fins el desembre de 2019. O que el pressupost municipal, tot i la situació de majoria absoluta del govern, no es va aprovar fins el Ple Extraordinari del 12 de març de 2020; curiosament el darrer ple presencial, doncs l’estat d’alarma es va decretar el 14 de març.

Per la ciutadania de Mataró és complicat recordar alguna decisió presa pel govern municipal durant el mandat passat. I és que aquest pecava de tenir accions importants o transcendents pel futur de Mataró. En la situació actual, amb una forta majoria absoluta, considerem que la situació és similar Costa trobar accions per part del govern municipal. Probablement l'única decisió transcendent és el fort increment de taxes i impostos.

El que durant el mandat passat atribuíem al baix nombre de regidors (6), segueix manifestant-se actualment amb majoria absoluta (15).

Ni amb aquesta còmoda majoria ni amb l’aportació del soci de govern, En Comú Podem Mataró (absolutament difuminat) , el govern ha sentit la necessitat o ha vist l’oportunitat de poder dibuixar canvis importants pel futur de Mataró, ni tampoc de millorar el funcionament dels serveis bàsics, ni de promoure la participació o facilitar la feina a l’oposició.

No és doncs una qüestió de nombre de regidors, sinó de manca d’idees i d’aversió a qualsevol mena de risc derivat de prendre de decisions de tot l’equip de govern en general, i de l’alcalde en particular.

Com a Govern Alternatiu, continuem treballant per fer una oposició ferma i rigorosa, defensant els drets i els interessos de la ciutadania de Mataró.