Catalans de segona

Logo de Grup municipal PP

Grup municipal PP

La informació que apareix en aquest article és responsabilitat del Grup municipal PP

Catalans de segona

Que la nostra Sanitat no està gaudint, avui dia, de molt bona salut és una cosa evident i ho podem comprovar, per desgràcia, molt sovint. Només cal recordar els últims casos de grip, en els quals l'epidèmia de fa escasses setmanes va deixar col·lapsats hospitals i, amb això, imatges vergonyoses de pacients atesos en condicions gens acceptables. Però tot això podem arribar a entendre-ho, fins i tot podem arribar a enganyar-nos a nosaltres mateixos i creure que pot estar dins de la normalitat d'aquest caos general en el qual ens trobem últimament a nivell general: pressupostos, eleccions... És un recurs que solem utilitzar massa sovint com a escut, adonar-nos que a tot arreu s'està així, i amb això intentem consolar-nos. No anem ara a intentar canviar això, és una cosa pròpia ja gairebé de la nostra cultura.

On sí que hauríem de començar a preocupar-nos, i on sí que podem fer més, és a casa, a la nostra ciutat. Resulta sorprenent mirar les xifres dels pressupostos concedits al 2017, última xifra que hem pogut obtenir, en tres hospitals similars al nostre, amb els quals sempre se'ns ha comparat per la població a la qual atenen i l'activitat que realitzen. Són l'Hospital de Reus, el Consorci Sanitari de Terrassa i l'Hospital-Asil de Granollers. En tots ells la despesa per habitant és superior al que ens han donat a l'Hospital de Mataró, diferències que van des dels 38 euros per habitant comparat amb el de Granollers fins als 176 euros més que es rep per cada habitant a Terrassa. Això suposa que, si igualessin el nostre pressupost amb aquest últim haurien d'haver-nos ingressat 47 milions d'euros més, la qual cosa suposa més de la meitat del pressupost que al 2017 no arribava als 80 milions. Si a tot això li sumem que el nostre hospital porta intervingut des de 2015 per la Generalitat, la mateixa que ens dóna aquests pressupostos en els quals sortim perdent, només ens queda pensar que la nostra salut pugui interessar menys que la de la resta dels catalans, que no mereixem els mateixos serveis i la mateixa qualitat o que, en definitiva, ens haurem de conformar veient que ens tracten com a catalans de segona.

I m'agradaria pensar que es pugui tractar d'un error a l'hora de calcular aquests pressupostos o que sigui una cosa puntual i que més endavant sortirem afavorits d'altra banda. Però, sense anar més lluny, fa uns dies descobríem que el Port de la nostra ciutat es quedava fora del Pla d'inversions de la Generalitat. No rebrem res dels més de 100 milions d'euros, entre diners públics i privats, d'aquest Pla de tres anys. Una nova porta que se'ns tanca per a poder continuar creixent com a ciutat de la mà dels qui més els ha d'interessar potenciar el nostre benestar com a ciutadans i la nostra imatge com a gran ciutat per tot el territori.

Esperem que tot millori i que, com a les millors històries, tot sigui un malson del qual ràpid puguem despertar i no ens continuïn arribant notícies que, com en aquests dos casos, ens donin la raó per a poder pensar que ens volen tractar com a catalans de segona.