Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El maó torna a la costa

Escoltar
Logo de Grup municipal VOLEMataró

Grup municipal VOLEMataró

La informació que apareix en aquest article és responsabilitat del Grup municipal VOLEMataró

El maó torna a la costa

Per resumir la proposta del Govern Municipal del PSC respecte al projecte PMU-05 que afecta a la part baixa de la Ronda Barceló és, que el maó torna a la costa. Repetint vells errors que va portar la Bombolla Immobiliària a Mataró. Un model de negoci que ens porta junt amb el Corte Inglés, Can Quirze i PUMSA l’arruïna a la nostra ciutat.

Port de Mataró
Port de Mataró

Per resumir la proposta del Govern Municipal del PSC respecte al projecte PMU-05 que afecta a la part baixa de la Ronda Barceló és, que el maó torna a la costa. Repetint vells errors que va portar la Bombolla Immobiliària a Mataró. Un model de negoci que ens porta junt amb el Corte Inglés, Can Quirze i PUMSA l’arruïna a la nostra ciutat. 
 
Des que es va aprovar la Llei de Costes en 1988 la superfície edificada s'ha duplicat a Espanya. No vam tenir suficient amb la crisi que sofrim pel "boom" del maó, que en l'actualitat el nombre de compravendes d'habitatges aconsegueix les millors xifres dels últims deu anys, segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística. El maó va créixer un 6% interanual en el primer trimestre de 2018, xifra que no es va aconseguir ni en els moments més àlgids de la Bombolla. 
 
Si tenim en compte que els pressupostos de 2018 estatals, el 97% estava dedicat a renovar i construir passetjos marítims i regenerar platges amb sorra, mentre que la conservació del litoral només va rebre el residual del 7%. Podem dir que les polítiques socialistes és fonamentant de nou en el motor del maó per a tornar a caure en l'àmbit de l'especulació, com ja ha succeït amb l'empresa d'Iniesta en la pastilla de l'Iveco-Pegaso. 
 
D'altra banda, tenim que amb la Llei del Sòl, entre 1987 i 2005 la transformació del litoral va ser salvatge, amb més de 14.000 m² urbanitzats al dia, en àmbit estatal només en la zona compresa en els primers 500 metres de costa. La massiva ocupació de la primera línia litoral deixa un llegat d'una costa saturada d'habitatges i és incapaç de generar els béns i serveis necessaris per a un desenvolupament sostenible en un futur immediat. Pel que el precedent de la Torre Barceló és un tret de sortida a l’especulació i al model de Benidorm per una part i de Marbella per l’altre.  
 
A més a més, és coneixedor que a Mataró tenim problemes freàtics a primera línia de la costa, palpable cada vegada que hi ha temporals en la zona del "Cargol" i el túnel del TecnoCampus, però també en els edificis de primera línia de marJuntament al fet de fer una torre tant prop del mar fa que tenim dubtes de si pot haver-hi alguna irregularitat jurídica respecte a la Llei de Costes. Pel que creiem que es necessari un informa de Costes, que indiqui si es viable o no tot el projecte. L’ATM en el seu informe de rebuig, indica que no s'ha ampliat l'anàlisi i l’estudi de mobilitat. S’ha de pensar amb l’impacte que poc suportar ja de sí una zona congestionada de mobilitat, afegir 150 famílies més a la zona? pot generar el col·lapse circulatori total 
 
El més greu és la falta de projecte de quina ciutat urbanísticament volem per la Mataró del segle XXI. El que si que tenim és un govern que té la visió d’una ciutat feta a pedaços i d’un urbanisme fet del segle XIX. Per més INRI, investigant tenim la casualitat o no de que en el canvi de projecte desapareix una plaça que en principi les càrregues les havia de pagar el constructor i desprès, l’Ajuntament. I mira per on, ara la plaça s’ha convertit amb una zona comunitària de la torre i un centre comercial. 
 
Mataró necessita ser un model diferenciador per ser una ciutat costera de qualitat, igualitària, intel·ligent i sostenible. I creiem que en el diàleg amb tots els interlocutors és primordial per poder arribar al millor consens. A més encara, si hem de viure amb les decisions que prenem a nivell urbanístic.
 
David Lloveras Mir
Regidor GM VOLEMataró