Crònica del Ple ordinari del mes d'octubre (01/10/2020)

Crònica del Ple ordinari del mes d'octubre (01/10/2020)

La millora necessària del servei de recollida dels residus, neteja viària i de platges va ser el tema més destacat de la sessió ordinària del Ple del mes d’octubre, que portava a aprovació els plecs que regiran la nova contractació prevista pel 2021. Un Ple que va tractar altres temes importants, com els ajuts a la digitalització del comerç i la restauració.

La sessió es va iniciar donant compte de les mesures aprovades per l’Ajuntament el passat setembre per prevenir el risc de transmissió de la Covid-19, com la limitació dels horaris de terrasses, parcs i establiments de convivència, que aquest octubre la Generalitat va limitar encara més a tot Catalunya.

Al Ple es va donar compte de l’informe de fiscalització de l’activitat pressupostària dels serveis municipals al 2019 encarregat per la Intervenció de l’Ajuntament a auditors externs. S’han revisat més de 170.400 operacions econòmiques sense detectar incidències considerades greus.

També es va aprovar el compte general de l’Ajuntament corresponent a l’exercici 2019, i l’actualització de l’Inventari de béns, drets i obligacions de l’Ajuntament. A 31 de desembre de 2019 aquest inventari tenia un valor de 815 milions d’euros. Els moviments més importants dels darrers mesos corresponen a la compra d’immobles de PUMSA i de 6 pisos per tanteig i retracte, inversions i cancel·lacions de préstecs, entre altres.

El Ple va aprovar el plec de condicions que regiran el nou contracte del servei de recollida de residus, neteja viària i de platges, que preveu nous serveis i millorar els existents amb un increment de la dotació pressupostària. Es preveu l’adjudicació a principis d’any i l’entrada en funcionament al juny. Es recupera la recollida de voluminosos concertada a domicili i es contempla implantar el porta a porta al Centre i a zones comercials, entre altres millores, destinant als conjunt de serveis 11,8 milions d’euros a l’any, 1,6 més dels que es destinen ara.

En un altre ordre de coses, els grups van aprovar l’adhesió a la pròrroga de l’acord pel Programa “Treball i Formació” del Servei d’Ocupació de Catalunya, que facilita la contractació de persones en situació d’atur. També es va aprovar una de les mesures sorgides en el marc de la Taula de Reconstrucció Social i Econòmica de Mataró: les bases de les subvencions per al comerços i establiments de restauració que apostin per la digitalització. Aquests establiments poden obtenir fins al 50% del cost del projecte amb un màxim de 3.000 € per acció.

A l’apartat d’Impuls i control del Govern, es va aprovar una Proposta de Resolució del grup municipal d’ERC, amb esmenes del PSC i En Comú Podem Mataró, per aplicar a Mataró de la llei del Parlament de Catalunya que contempla posar topalls als preus dels contractes de lloguer d’habitatges. A l’ordre del dia hi havia dues propostes més: una de Junts per Mataró per a la creació d’un equipament cultural i multidisciplinar a l’illa de Can Cruzate, que no va prosperar pel vot contrari del Govern municipal per a qui el projecte no és assumible a curt termini, i una altra del grup municipal de Ciutadans sobre un pla d’ajudes per a l’oci nocturn, que es va deixar sobre la taula.

L’oposició també va interpel·lar al Govern amb una desena de precs i preguntes, amb temes com la possibilitat de limitar a 30 km/h la velocitat màxima permesa al municipi, els problemes generats per les ocupacions il·legals o l’aplicació i resultats de diverses iniciatives aprovades al Ple respecte a habitatge.