Crònica del Ple extraordinari del mes d’abril (08/04/2020)

Crònica del Ple extraordinari del mes d’abril (08/04/2020)

La sessió, celebrada el 8 d’abril, va ser la primera de la història de la ciutat que se celebrava de forma telemàtica a causa de l’estat d’alarma decretat el 14 de març per la pandèmia de la Covid-19.

El Ple extraordinari d’abril, el primer Ple telemàtic de la història de la ciutat, va comptar amb 28 punts a l’ordre del dia.

L’alcalde, David Bote, i els portaveus dels grups municipals, van llegir la Declaració institucional aprovada per unanimitat en què Mataró es comprometia a fer tot el que estigués al seu abast per minimitzar l’impacte econòmic de la crisi sanitària. En les seves intervencions, tant l’alcalde com els portaveus dels grups municipals -Xesco Gomar (PSC), Francesc Teixidó (ERC-MES), Sarai Martínez (ECPM), Alfons Canela (Junts per Mataró) i Cristina Sancho (C’s)- van mostrar el seu suport a les persones afectades pel coronavirus i als seus familiars i amics; van agrair la implicació i responsabilitat de la ciutadania en la lluita contra la pandèmia i van tenir paraules d’agraïment també per a la feina feta pels treballadors i treballadores dels serveis essencials.

A l’apartat de dictàmens, el Ple va donar compte dels 26 decrets d’alcaldia signats entre el 12 de març i el 2 d’abril relatius a la situació d’excepcionalitat provocada per la pandèmia de la Covid-19. També es va ratificar el decret d’alcaldia d’adhesió al Manifest dels ens locals davant la crisi del coronavirus.