Crònica del Ple ordinari del mes de juny (04/06/2020)

Crònica del Ple ordinari del mes de juny (04/06/2020)

El Ple, que va tenir lloc de forma telemàtica, va estar marcat per la situació derivada de la Covid-19 i per la presa de possessió del nou regidor de Junts per Mataró, Xavier Font.

La sessió va iniciar-se amb un minut de silenci per l’última víctima de violència masclista, una dona assassinada presumptament per la seva parella, i també per les víctimes de la Covid-19.

Tot seguit, Xavier Font va prendre possessió de l’acta de regidor com a representant de Junts per Mataró en substitució d’Isabel Martínez. Amb la presa de possessió de Font, que passarà a la història per haver estat la primera de la història de Mataró que es produïa de forma telemàtica, el grup municipal de Junts per Mataró torna a tenir dos representants: Alfons Canela i Xavier Font. Arran de la presa de possessió del nou regidor, es va aprovar també la modificació de la representació del grup municipal de Junts per Mataró en les comissions informatives municipals.

A l’apartat de despatx oficial, el Ple va donar compte dels 11 decrets aprovats entre l’11 i el 28 de maig relatius a la gestió municipal de la crisi sanitària de la Covid-19.

En l’apartat de Presidència, Bona Governança i Reptes Mataró, el Ple va donar llum verda a la modificació dels preus públics d’Ensenyament i Cultura per al curs que ve, que contemplen la congelació  del preu de les escoles bressol municipals perquè són considerades servei essencial, i també la creació de tarifes per a format online o semipresencial de cursos de l’Escola Municipal de Música de Mataró, Aula de Teatre, Centre de Formació Tres Roques i escola d’adults. També es va aprovar la pròrroga fins al 31 de desembre del servei de neteja d’edificis i dependències municipals, escoles, escoles bressol, equipaments culturals i esportius, i lavabos públics de l’Ajuntament de Mataró, Aigües de Mataró, SA, Pumsa, Mataró Audiovisual i Consorci Museu d’ Art Contemporani de Mataró.

Pel que fa a temes de l’àmbit de Desenvolupament Urbà i Econòmic, es va aprovar provisionalment la modificació puntual per actualitzar alguns dels articles més utilitzats de les normes urbanístiques del Pla general d’ordenació de Mataró. El nou text vol agilitzar tràmits i facilitar l’autorització de llicències d’obres i canvis d’ús.

Tot seguit va iniciar-se la part de control de govern, en la qual es van aprovar per unanimitat una Proposta de resolució presentada per ERC-MES per a la no discriminació per raons de gènere en la normativa de piscines; i una altra presentada per Junts per Mataró per crear un grup de treball, amb representació política i civil de la ciutat, per a l’estudi i seguiment de la millora de la mobilitat ferroviària entre Mataró i Barcelona.

A continuació va iniciar-se el debat entorn dels precs i preguntes presentades pels grups municipals, en concret 6 presentades per ERC-MES, 1 per Junts per Mataró i 2 de Ciutadans.