Crònica del Ple ordinari del mes de juliol (02/07/2020)

Crònica del Ple ordinari del mes de juliol (02/07/2020)

El Ple ordinari del mes de juliol, celebrat de forma telemàtica, va tenir la seguretat a la ciutat com a punt central del debat polític. La gran part de la sessió va ser per donar compte o aprovar mesures relacionades amb les fases de desescalada, la compra de material per fer front a la Covid-19 o la contractació de serveis específics.

La sessió ordinària del Ple de Juliol es va portar a terme de forma telemàtica i va començar amb l’aprovació de les actes de les sessions ordinàries del dia 14 de maig de 2020 i de 4 de juny de 2020.

En primer lloc es va donar compte de dos decrets d’alcaldia relatius al servei de transport públic del Mataró Bus, en concret de la recuperació del servei al 100% i de les mesures que s’han pres per a la nova normalitat com la tornada de la venda de bitllets individuals, l’ús obligatori de mascaretes i la possibilitat d’ocupar tots els seients.

A continuació, la regidora de Seguretat Pública, Anna Villareal, va fer un resum de les mesures municipals que ha pres l’Ajuntament de Mataró per a les Fases 2 i 3 així com les de l’etapa actual de la represa. Les principals són, entre d’altres, el tancament de les platges que es va fer durant la nit de la revetlla de Sant Joan, l’obertura de les zones de joc dels parcs infantils, la reobertura dels serveis municipals de forma progressiva així com de les instal·lacions esportives, culturals i centres cívics municipals.

Els representants de l’Ajuntament de #Mataró en el Consorci per al Tractament de Residus Sòlids Urbans del Maresme es va canviar al incorporar a la regidora Eli Ruiz, i com a suplent el regidor José A. Ricis. Anteriorment al Ple, es va celebrar una Junta extraordinària de la companyia Aigües de Mataró, SA (AMSA) on també es va aprovar un canvi pel que fa als representants. En concret es va incorporar el nou regidor de Junts per Mataró, Xavier Font, en substitució d’Alfons Canela.

El Ple va aprovar el contracte de donació d’un fons documental de l’Escola de dansa de la senyora Enriqueta Alum a l’Ajuntament de Mataró, una cessió que va rebre l’agraïment de tots els grups municipals i de l’alcalde, David Bote.

Es va donar compte en el Ple d’un seguit de decrets, 32 en concret, del Servei de Compres i Contractacions, tots relacionats amb compres de material per fer front a la pandèmia de la Covid-19 com són guants, mascaretes, termòmetres i altres materials necessaris. I també la contractació de serveis com el de suport i reforç educatiu durant l’estiu; el de gestió de l’Espai Gatassa com a centre per a persones sense sostre o el del dispositiu que es va activar per a lliurar les targetes menjador a les famílies que disposaven de beca menjador.

L’Urbanisme va comptar amb dos punts a l’ordre del dia que es van aprovar per unanimitat i que van ser: l’aprovació provisional de la modificació del Pla de millora urbana a l’àmbit de la Ronda Barceló per reajustar els volums de les illes 2,3,4 i 5, sense canvis en el sostre edificable; i l’aprovació provisional del Pla de millora urbana que afecta a l’edifici de la Ronda de la República, 64.

En l’apartat d’impuls i control del govern, es va aprovar dues de les tres Propostes de resolució presentades pels grups de l’oposició. En concret es va aprovar per unanimitat la presentada per Junts per Mataró per a la creació d’una oficina de resiliència urbana, redacció i implantació d’una pla resiliència organitzacional. També es va aprovar, amb un esmena del govern, la Proposta de resolució de Ciutadans en relació a la creació d’una Comissió de Seguretat per a l’elaboració d’un Pla Integral de Seguretat.

En aquest moment del Ple es va iniciar l’apartat de precs i preguntes, on es va produir més debat polític sobretot entorn de la seguretat a la ciutat. També es va debatre sobre Les Santes, el reciclatge, consells de participació, la biblioteca de les coses i vehicles elèctrics, entre d’altres.