Crònica del Ple extraordinari del mes de juliol (22/07/2021)

Crònica del Ple extraordinari del mes de juliol (22/07/2021)

El juliol ens va portar un darrer Ple, en aquest cas extraordinari, abans de les vacances d’estiu. Una modificació de pressupost per import de 250.000 €, l’adjudicació del servei de neteja dels edificis municipals i l’aprovació de les bases de subvenció per afavorir l’emancipació juvenil van ser els temes estrella de la sessió.

El Ple extraordinari, amb només 7 punts a l’ordre del dia, va començar amb l’aprovació dels festius locals de Mataró per al 2022, que seran el 27 i 28 de juliol. El plenari va aprovar després un dels punts principals, una modificació de crèdit i de les bases d’execució del pressupost municipal de l’exercici 2021. L’acord permet modificar crèdits pressupostaris per valor de 250.000 €, principalment per adequar partides a actuacions que s’han concretat dels Plans Integrals de Cerdanyola i Rocafonda-Palau-Escorxador. També s’aprova incloure o incrementar tres subvencions nominatives atorgades per l’Ajuntament.

El següent punt aprovat va ser el canvi de titularitat d’una concessió administrativa per explotar les places i trasters d’un aparcament privat que ocuparà part del subsol de domini públic entre els carrers de Lepant i de Sant Agustí.

A continuació el Ple va aprovar l’adjudicació en 4 lots del servei de neteja dels edificis municipals de l’Ajuntament, Aigües de Mataró SA, Mataró Audiovisual EPE, el Consorci Museu d’Art Contemporani de Mataró, Promocions Urbanístiques de Mataró SA i el Parc TecnoCampus Mataró. La neteja d’una part d’aquests equipaments la realitzaran Centres Especials de Treball, tal i com estava previst en els plecs d’adjudicació, per contribuir a la integració laboral de persones amb diferents capacitats. A més, la nova contractació contempla millores laborals i preveu campanyes de sensibilització. El pressupost conjunt previst és de gairebé 10 milions d’euros per a la suma dels lots i pels dos anys inicials. El personal és subrogable. L’adjudicació dels diferents lots ha recaigut en Servicios Especiales de Limpieza, SA -en qui recau el lot més important per més de 8 milions d’euros-, Fundació CEO del Maresme, Emiser Vallès, SL i Servicios Industriales Reunidos, SAU.

En l’àmbit urbanístic, el Ple va aprovar extingir la concessió d'ús de 1.860 m2 del parc de Can Soleret a Garden Center Llavaneras, SL, que utilitzava per exposició de plantes un negoci de jardineria ara tancat. L’àmbit, entre la C-32 i el nou supermercat que s’instal·la, es recuperarà a nivell paisatgístic amb plantació d’arbrat. El plenari va donar el vistiplau també a una esmena, aprovada per Decret, en la terminologia de les bases reguladores i la convocatòria de subvencions per fomentar la creació d’ocupació mitjançant la contractació de persones en el marc del Pla de Reactivació de l’Ocupació de la Diputació de Barcelona.

L’últim punt tractat a la sessió va ser una convocatòria de subvenció extraordinària per afavorir l’emancipació de les persones joves de Mataró, que es va aprovar. L’acord permetrà a aquest col·lectiu accedir a un nou ajut municipal per pagar fins al 50 % de l’habitatge de lloguer. Es tracta d’una acció inclosa al Pla de Mandat 2019-2023 i també al Pla Jove X Mataró 2018-2022.

L’alcalde va cloure el Ple extraordinari demanant prudència a la ciutadania per gaudir dels actes convocats amb motiu de Les Santes, tenint en compte la situació excepcional provocada per la Covid-19.