Crònica del Ple ordinari del mes d'abril (08/04/2021)

Crònica del Ple ordinari del mes d'abril (08/04/2021)

Els temes econòmics van centrar gran part del Ple ordinari del mes d’abril on es van aprovar, entre d’altres, aspectes de la liquidació del pressupost del 2020 i el destí del romanent de tresoreria o modificacions del pressupost actual del 2021 per a mesures de la Taula de Reconstrucció Social i Econòmica de Mataró. Un altre tema destacat va ser l’aprovació del preacord per a la integració de l’Institut Miquel Biada a la xarxa de centres educatius de la Generalitat de Catalunya.

L’alcalde, David Bote, inicia el Ple ordinari del mes d’abril amb unes paraules d’escalf a la ciutadania en aquests moments de la pandèmia de la Covid-19. Un cop aprovada l’acte de la sessió del darrer Ple, el primer ordre del punt de dia fa referència a una moció conjunta presentada per tots els grups municipals per a la no aplicació dels increments retributius previstos als pressupostos generals 2021 a l’alcalde, regidors, regidores i càrrecs electes.

A continuació hi ha 5 punts de l’ordre del dia referents al servei de gestió econòmica que presenta i exposa el regidor d’Administració i Bon Govern, Juan Carlos Jerez. El primer és perquè la Companyia d’Aigües de Mataró, SA (AMSA) pugui concertar una operació de crèdit a llarg termini per un import de 2,6 milions d’€ per fer actuacions de millora a diferents punts de la ciutat.

El següent punt és aprovar les factures de l’empresa FCC MEDIO AMBIENTE, SA del servei de recollida de residus, neteja viària del passeig marítim i de les platges de Mataró corresponents a la regularització del desembre 2020, gener i febrer 2021. El pagament d’aquestes factures s’hauran d’aprovar al Ple fins que s’adjudiqui el nou concurs, un fet que ha estat criticat pels grups municipals de l’oposició pel que fa a la tardança en la seva resolució.

La liquidació del Pressupost del 2020 centra el següent punt ordre del dia on s’explica que es destinaran 3 milions d’€ més del romanent de tresoreria per a la reconstrucció econòmica i social, actuacions als barris i programes prioritaris. El pressupost de l’exercici actual, el 2021, presenta una modificació que es porta al Ple i s’aprova per tal que s’habiliten o amplien partides que permetran executar les mesures acordades per la Taula per a la reconstrucció social i econòmica. També es traspassen romanents d’inversió del 2020 per ampliar el Casal de la Gent Gran de l’Havana i millorar les Pistes de Petanca de la Llàntia i per últim, es contemplen noves subvencions per a 6 clubs esportius que participen en competicions estatals i per a Mataró Sense Fils.

El darrer punt d’aquest seguit de qüestions de gestió econòmica és la l’aprovació dels contractes programes entre l’Ajuntament de Mataró i les seves entitats dependents: Aigües de Mataró, SA, Promocions Urbanístiques de Mataró, SA, Consorci Museu d’Art Contemporani de Mataró, l’EPEL Parc Tecnocampus Mataró i la Fundació Tecnocampus Mataró Maresme per al període 2021-2024.

En el servei d’ingressos hi ha l’aprovació dels preus públics de les noves modalitats d’abonaments en els aparcaments públics de la plaça de les Tereses, plaça de Granollers i del Parc Central-Espai Firal on s’implementaran abonaments mensuals per a bicicletes, nous vals d’estada de 6, 8, 10 i 12 hores, i abonaments temporals per un període de 3 a 15 dies. Els següents 4 punts es tracten conjuntament per ser tots relatius a la denegació de la nul·litat de ple dret sol·licitada per les persones i entitats interessades en quatre expedients de liquidació de plusvàlua, en rebre informes desfavorables a la revisió d’ofici per part de la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat de Catalunya.

Modificacions en temes urbanístics referents a la zona de Vallveric, a les cases de Ciutat Jardí amb doble façana amb carretera de Mata i l’avinguda Amèrica i sobre la futura Torre Barceló son els punts que defensa la regidora d’Urbanisme, Núria Moreno i que s’aproven.

A continuació passa pel Ple l’aprovació el preacord per a la integració de l’Institut Miquel Biada a la xarxa de centres de la Generalitat. L’objectiu del document és concretar la voluntat de les parts per avançar en l’estudi de tots els aspectes vinculats a la integració d’aquest centre educatiu a la xarxa de titularitat de la Generalitat de Catalunya. Aquesta acció s’emmarca en l’objectiu del Pla de Mandat 2019-2023 d’augmentar i apostar per la Formació Professional a Mataró.

En l’apartat de l’impuls i control del govern, es van aprovar dues Propostes de resolució presentades per ERC, amb esmenes del PSC, i per Junts per Mataró, sobre la promoció dels e-sports com a model d’oci alternatiu, social i inclusiu i per a la redacció d’una ordenança dels usos del paisatge urbà del municipi, respectivament.

El Ple finalitza amb el debat dels 10 precs i preguntes sobre aspectes variats com els punts de recàrrega dels cotxes elèctrics, el 90è aniversari de la proclamació de la República, sobre diferents aspectes del Verd Urbà de la ciutat o les bonificacions de les taxes de les terrasses de la plaça de Santa Anna, entre d’altres.