Crònica del ple extraordinari d’octubre (19/10/2023)

Crònica del ple extraordinari d’octubre (19/10/2023)

La sessió del 19 d’octubre va tenir com a tema més destacat l’aprovació provisional de les Ordenances Fiscals per al 2024 i l’aprovació provisional de la nova ordenança de cementiris.

Els regidors i regidores durant la sessió d'aprovació provisional de les Ordenances Fiscals. Foto: Ajuntament

La sessió va començar amb la intervenció del regidor de Bon Govern, Bona Gestió i Estratègia de Futur, Miquel Àngel Vadell, que va detallar la proposta d’ordenances fiscals  que el govern municipal presentava per al proper exercici. Com a novetat més destacada hi ha l’increment de la pressió fiscal per als contribuents que hauran de pagar més per evitar retallades dels serveis municipals. Les pujades més importants afecten l’Impost de Bens Immobles (IBI), la plusvàlua i la taxa de la brossa mentre que la resta de tributs augmentaran en funció de l’IPC.

El regidor va explicar que l’IBI tindrà un increment del 7% de manera que el rebut mig a  Mataró passarà dels 407 € actuals als 432€, es tracta d’un augment d’uns 2 euros al mes per contribuent. Així mateix també puja el tipus impositiu de la plusvàlua que passarà del 27% actual al 30%.

Durant el proper exercici fiscal la taxa de la brossa s’adequa a la nova Llei 7/2022 de residus que estableix preus específics, diferenciats i no deficitaris en la cobertura d’aquest servei. Així la tarifa general augmentarà un 19,7% mentre que els sistemes de recollida selectiva mòbil o porta a porta tindran un increment que pot ser del 7% al 41% en funció de si participen de forma adequada o no en el sistema.

El ple Mataró va aprovar provisionalment les ordenances amb els vots a favor del govern municipal (PSC i En Comú Podem Mataró), Junts per Mataró i el Partit Popular i els vots en contra de Vox, ERC i la CUP.

Després de les ordenances es va fer l’aprovació provisional de l’ordenança de les Prestacions patrimonials públiques de caràcter no tributari pels serveis dels cementiris municipals.