Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Crònica del Ple ordinari de gener (16/01/2025)

Escoltar

Crònica del Ple ordinari de gener (16/01/2025)

L’aprovació definitiva de les contribucions especials per a la implantació de la xarxa de clavegueram a la urbanització de “Les Sureres” va ser el punt més destacat del primer Ple ordinari de l’any.

Ple ordinari de gener. Foto: Ajuntament
Ple ordinari de gener. Foto: Ajuntament

El Ple ordinari de gener, amb 23 punts a l’Ordre del dia, va començar amb un minut de silenci en memòria de l’última víctima de violència masclista a Catalunya, una dona que va morir assassinada a Cornellà de Llobregat. 

La sessió va continuar amb el debat sobre els dictàmens inclosos a l’Ordre del Dia. El primer, procedent de l’àmbit del Servei d’Ingressos i tractat a la Comissió Informativa Municipal d’Administració General, Bona Governança i Estratègia de Futur, va suposar l’aprovació definitiva de les contribucions especials per dotar de xarxa de clavegueram la urbanització Les Sureres. Els propietaris assumiran el 90 % del cost del clavegueram. L’Ajuntament el 10 % restant, la seva part com a propietari i l’afectació a la xarxa d’aigua. 

Procedent de la Comissió Informativa Municipal d’Ecologia Urbana, del Servei d’Habitatge, es va aprovar que l’Ajuntament comprarà d'ofici dos pisos de titularitat municipal destinats a lloguer assequible o emergència social que havien estat ocupats. Es tracta d'habitatges situats al carrer de Joan Herrera i al carrer de Bellavista. 

Tot seguit va començar l’apartat d’Impuls i control del Govern. Els grups de l’oposició van presentar 2 propostes de resolució, 8 precs i 8 preguntes. 

Tant la Proposta de resolució presentada pel Grup municipal d’Esquerra Republicana sobre l’arranjament i ús de la Torre de Can Palauet com la presentada pel Grup municipal de Junts per Mataró per a la implementació d’un aparcament municipal al solar de Can Fàbregas van decaure en no aconseguir prou suports. 

Un cop finalitzat el debat es va iniciar el tram final del Ple, l’apartat de precs i preguntes. En conjunt, els grups de l’oposició van presentar 16 precs i preguntes referents a  l’àmbit de seguretat, neteja, civisme i convivència, benestar animal o cultura, entre d’altres.