Crònica del Ple extraordinari de maig (18/05/2026)
El Ple extraordinari del mes de maig es va celebrar el dilluns 18 amb 4 punts a l'ordre del dia, tots ells relacionats amb la neteja viària, la recollida de la selectiva i la neteja dels edificis municipals. Un Ple curt on el debat es va centrar en el concurs més gran del municipi, el futur nou contracte de la neteja viària, recollida de la selectiva, voluminosos a domicili i altres residus que comença ara el procés amb una adjudicació de 160 milions d'euros.
El primer punt de l'ordre del dia és la resolució de la discrepància relativa a la continuïtat en la prestació del servei de neteja viària i de platges, de recollida de voluminosos a domicili i de recollida concertada de voluminosos. Es tracta d'un tràmit que demana Secretari de l'Ajuntament de Mataró però que s'aixeca després de la votació on el govern va votar a favor (PSC i En Comú Podem) i tots els altres grups es van abstenir.
La continuïtat dels servei fa referència als mesos entre la fi del contracte actual i l'inici del futur, en aquest període s'ha de donar aquest servei per responsabilitat, per ser un servei essencial vinculat a la salut pública. Per aquest motiu, el segon punt de l'ordre del dia va ser votat per unanimitat per tos els grups municipals.
En tercer lloc, es van aprovar els plecs del nou contracte del servei de neteja viària, platges, recollida selectiva de la brossa, de voluminosos a domicili i de les deixalleries. La proposta incrementa personal (+50) i maquinària (+12), incorpora nous contenidors i vehicles, presenta un nou model de deixalleries amb més presència als barris, increment de neteja de contenidors, de punts negres, males herbes i d’esbandida amb aigua a pressió així com més equips de recollida prèvia.
Els vots a favor van ser del govern (PSC + En Comú Podem) i de Junts per Mataró, l'abstenció del PP i els vots en contra de VOX, ERC i la CUP.
El darrer punt va ser l'aprovació per unanimitat del procediment de contractació del servei de neteja de 168 edificis de l’Ajuntament de Mataró, Aigües de Mataró, SA (AMSA), Mataró Audiovisual, el Consorci Museu d’Art Contemporani, Promocions Urbanístiques de Mataró (PUMSA), La Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena i TecnoCampus. El contracte és per tres anys, prorrogable a 2 dos, per valor de 20 milions d'euros.