Vull vendre per Internet, però, per on començo? Com transformar digitalment un negoci de proximitat. (Taller de 3 sessions)
En aquest taller detallarem quines són les eines més adequades per a cada comerç i servei de proximitat, entenent que les eines i el canal digital serà un complement a la botiga física, portant tràfic físic a l’establiment, alhora que podem complementar les vendes a través d’una botiga online i/o amb diferents marketplaces genèrics com Amazon, o especialitzats per sectors i territoris.
- https://www.mataro.cat/ca/ocupacio/empreses/formacio/formacio-professional-continua-per-a-persones-en-actiu/2023-2024/vull-vendre-per-internet-pero-per-on-comenco-com-transformar-digitalment-un-negoci-de-proximitat-taller-de-3-sessions
- Vull vendre per Internet, però, per on començo? Com transformar digitalment un negoci de proximitat. (Taller de 3 sessions)
- 2023-06-20T15:00:00+02:00
- 2023-06-20T18:30:00+02:00
- En aquest taller detallarem quines són les eines més adequades per a cada comerç i servei de proximitat, entenent que les eines i el canal digital serà un complement a la botiga física, portant tràfic físic a l’establiment, alhora que podem complementar les vendes a través d’una botiga online i/o amb diferents marketplaces genèrics com Amazon, o especialitzats per sectors i territoris.
OBJECTIUS:
- Detallarem quines són les eines més adequades per a cada comerç i servei de proximitat, entenent que les eines i el canal digital serà un complement a la botiga física, portant tràfic físic a l’establiment, alhora que podem complementar les vendes a través d’una botiga online i/o amb diferents marketplaces genèrics com Amazon, o especialitzats per sectors i territoris.
PERFIL PARTICIPANTS:
- Persones propietàries i responsables de comerços tradicionals, negocis de serveis de proximitat, persones professionals lliberals i altres empreses que s’estiguin plantejant obrir nous canals de venda, captació o fidelització de clients, a través de la xarxa.
CONTINGUTS:
- Situació del món de l’economia i quines són les amenaces i oportunitats per als negocis locals (comerços i serveis de proximitat).
- Conceptes de màrqueting bàsic per a la correcta implementació de l’estratègia online: DAFO, segmentació i posicionament de marca.
- Fem que els nostres clients potencials ens trobin. Eines de promoció online. L’embut de tràfic cap a la nostra web perfils.
- Com crear una web eficient per a les nostres necessitats? Selecció del CMS (Wordpress, Prestashop, Shopify) segons necessitats.
- Altres necessitats per a la web: logística, terminal de punt de venda, protecció de dades i política de Cookies.
- Els 4 canals principals de captació de tràfic: cercadors, xarxes socials, marketplaces, directoris i eines de fidelització.
- Tràfic orgànic versus tràfic de pagament de cada canal: quan i per a què fer servir cada un d’ells?
- El món de Google: el SEO, el SEM i les fitxes de negoci local Google My Business per a negocis locals.
- Les xarxes socials, en funció de la segmentació de cada negoci: B2B i B2C. A quines hi he de ser i sota quin format?
- Els marketpleces i directoris: els centres comercials online on hi ha de ser. M’interessa ser a Amazon? Què he de tenir en compte?
- Eines de fidelització: Emailing, notificacions push, aplicacions, WhatsApp business.
- I tot passa per analitzar dades i prendre decisions segons resultats: Google Analytics, Search Console, Insights, Càlcul del ROI.
Cofinançament:
Info
-
Quan?
20/06/2023 de 15:00 a 18:30
- Totes les dates 20/06/2023 de 15:00 a 18:30 22/06/2023 de 15:00 a 18:30 27/06/2023 de 15:00 a 18:30
-
On?
Telemàtica a l’Aula Virtual
-
Organitzador
Servei d’Ocupació de Mataró
-
A càrrec de
Seminaris i Formació, SLU
- Email somempresa@ajmataro.cat
- Afegiu l'esdeveniment al calendari iCal
- Inscripció