Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Vull vendre per Internet, però, per on començo? Com transformar digitalment un negoci de proximitat. (Taller de 3 sessions)

Escoltar

Vull vendre per Internet, però, per on començo? Com transformar digitalment un negoci de proximitat. (Taller de 3 sessions)

En aquest taller detallarem quines són les eines més adequades per a cada comerç i servei de proximitat, entenent que les eines i el canal digital serà un complement a la botiga física, portant tràfic físic a l’establiment, alhora que podem complementar les vendes a través d’una botiga online i/o amb diferents marketplaces genèrics com Amazon, o especialitzats per sectors i territoris.

OBJECTIUS:

  • Detallarem quines són les eines més adequades per a cada comerç i servei de proximitat, entenent que les eines i el canal digital serà un complement a la botiga física, portant tràfic físic a l’establiment, alhora que podem complementar les vendes a través d’una botiga online i/o amb diferents marketplaces genèrics com Amazon, o especialitzats per sectors i territoris.

 

PERFIL PARTICIPANTS:

  • Persones propietàries i responsables de comerços tradicionals, negocis de serveis de proximitat, persones professionals lliberals i altres empreses que s’estiguin plantejant obrir nous canals de venda, captació o fidelització de clients, a través de la xarxa.

 

CONTINGUTS:

  • Situació del món de l’economia i quines són les amenaces i oportunitats per als negocis locals (comerços i serveis de proximitat).
  • Conceptes de màrqueting bàsic per a la correcta implementació de l’estratègia online: DAFO, segmentació i posicionament de marca.
  • Fem que els nostres clients potencials ens trobin. Eines de promoció online. L’embut de tràfic cap a la nostra web perfils.
  • Com crear una web eficient per a les nostres necessitats? Selecció del CMS (Wordpress, Prestashop, Shopify) segons necessitats.
  • Altres necessitats per a la web: logística, terminal de punt de venda, protecció de dades i política de Cookies.
  • Els 4 canals principals de captació de tràfic: cercadors, xarxes socials, marketplaces, directoris i eines de fidelització.
  • Tràfic orgànic versus tràfic de pagament de cada canal: quan i per a què fer servir cada un d’ells?
  • El món de Google: el SEO, el SEM i les fitxes de negoci local Google My Business per a negocis locals.
  • Les xarxes socials, en funció de la segmentació de cada negoci: B2B i B2C. A quines hi he de ser i sota quin format?
  • Els marketpleces i directoris: els centres comercials online on hi ha de ser. M’interessa ser a Amazon? Què he de tenir en compte?
  • Eines de fidelització: Emailing, notificacions push, aplicacions, WhatsApp business.
  • I tot passa per analitzar dades i prendre decisions segons resultats: Google Analytics, Search Console, Insights, Càlcul del ROI.

 

Cofinançament:

Logos recull.png

Info