Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Ajuts a autònoms i empreses del Pla de reconstrucció social i econòmica

Escoltar

Ajuts a autònoms i empreses del Pla de reconstrucció social i econòmica

L’Ajuntament de Mataró aprova les bases reguladores de dos ajuts destinats a empreses i autònoms

Impulsat per la Taula per a la reconstrucció social i econòmica de Mataró, la primera línia d’ajuts subvencionarà la contractació de persones en atur i la segona es destinarà a la compensació de despeses derivades de la situació de pandèmia.

Subvencions per fomentar la creació d’ocupació 

Línia de subvencions dissenyada pel Servei d’Ocupació de Mataró (SOM) amb la finalitat de millorar l’ocupabilitat i afavorir la incorporació al mercat laboral de persones en situació d’atur inscrites al SOC com a demandants d’ocupació no ocupats (DONO). Estan destinades a empreses i autònoms que realitzin la seva activitat empresarial a Mataró per tal de subvencionar una part dels costos de la contractació de fins a tres persones que no estiguin cotitzant a cap dels règim de la Seguretat Social previstos al TRLGSS i que no hagin estat contractades per l’empresa contractant en els darrers 6 mesos. La durada dels contractes haurà de ser de com a mínim 3 mesos i la data d’inici haurà d’estar entre l’1 de gener i l’1 d’octubre de 2021.

L'import màxim subvencionat podrà estar entre 2.000 i 4.500 € per contracte i anirà en funció de la durada del contracte i del col·lectiu contractat.  Aquesta línia de subvenció serà compatible amb altres ajudes públiques que comparteixin el mateix objecte. L’Ajuntament hi destina un pressupost  total de 200.000 € provinents de la subvenció que ha rebut de la Diputació de Barcelona, dins del Pla de reactivació de l’ocupació per al 2021.

El període de presentació de les sol·licituds començarà l’endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i s’allargarà fins al 15 d’octubre de 2021.

Ajuts a empreses i autònoms per a la compensació de despeses forçoses derivades de la situació de pandèmia. 

Destinades a la subvenció de despeses com les obres d’adaptació, l’adquisició de material sanitari i higiènic, la senyalització, els subministraments de serveis bàsics en cas de suspensió de l’activitat fins a un màxim de 6 mesos, gestoria per la tramitació d’ERTO’s o arrendament de local nou per poder realitzar l’activitat habitual.

La quantia de cada ajut serà del 50% del cost total de les despeses subvencionables, amb un màxim de 1.000 € per sol·licitud i seran compatibles amb altres ajuts i subvencions. L’Ajuntament destinarà una quantitat inicial de 310.000 € a aquesta línia d’ajuts.

Aquest ajut cobrirà les despeses subvencionables en el període comprès entre l’inici de l’estat d’alarma el 14 de març del 2020 i s’allargarà fins a la data que estableixi la convocatòria. Es preveu la seva publicació a principis de juliol.

Enllaços relacionats

Es preveu que la convocatòria per presentar sol·licituds es publiqui a finals del mes de juny, però als enllaços relacionats es poden consultar els anuncis que inclouen les bases senceres de cadascun dels ajuts, donat que es troben en període d’exposició pública.

- Bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a fomentar la creació d’ocupació mitjançant la contractació de persones en el marc del Pla de Reactivació de l’Ocupació de la Diputació de Barcelona

- Bases reguladores per a la concessió d’ajuts a autònoms i empreses afectats econòmicament per la pandèmia derivada del COVID-19

Sessions informatives

S’ha programat una propera sessió informativa per a que les empreses i autònoms interessats puguin ampliar informació i resoldre els dubtes que tinguin.

La sessió s’ha programat per al dia:

  • Dijous 17 de juny de 2021 de les 15 a les 16 hs. (vía Zoom)

Cal inscripció prèvia. Inscriu-te

Més informació: 

Pot posar-se en contacte amb nosaltres:

  • per telèfon al 93.758.21.31 
  • enviant un correu a subvencions@ajmataro.cat 
  • a les nostres oficines del C. de Francisco Herrera, 70