La Responsabilitat social: servei estratègic empresarial

Què és la Responsabilitat Social?
La Responsabilitat Social (RS) de les organitzacions (empreses, ONG, administracions…) és el compromís d’aquestes vers les necessitats dels seus grups d’interès (personal, clientela i entitats i empreses proveïdores...) en els diferents àmbits (laboral, acció social, medi ambient, econòmic, bon govern i transparència), a través d’una implicació voluntària i solidària més enllà del que estableix la legislació vigent.
Àmbits de la Responsabilitat Social
- Bon govern: filosofia interna, estratègia...
- Entorn laboral: gestió dels conflictes, gestió dels recursos humans i la seva diversitat, formació, igualtat d’oportunitats, conciliació de la vida personal, familiar i laboral...
- Econòmic: satisfacció de la clientela, relació amb organitzacions del mateix sector, selecció d’empreses proveïdores, informació a les persones consumidores, publicitat i imatge, inversió...
- Medi ambient: ús dels recursos/energies naturals...
- Comunitat: relació amb agents socials del territori, com administració pública, món escolar, ONG, món esportiu...
Llibres de Bones Pràctiques de Responsabilitat Social
- Enllaços:
- 1r Llibre de Bones Pràctiques de Responsabilitat Social
- 2n Llibre de Bones Pràctiques de Responsabilitat Social
- 3r Llibre de Bones Pràctiques de Responsabilitat Social
- 4t Llibre de Bones Pràctiques de Responsabilitat Social
- 5è Llibre de Bones Pràctiques de Responsabilitat Social
- 6è Llibre de Bones Pràctiques de Responsabilitat Social
- 7è Llibre de Bones Pràctiques de Responsabilitat Social