Ajuts i serveis
Adreçat a
Persones que no tenen competències TIC i/o que no disposen dels recursos i mitjans tècnics per fer les tramitacions telemàtiques que precisen d'altres administracions.
Què es pot fer
Els agents TIC destinats al dispositiu donen suport per a gestions com l’obtenció de sistemes d’identificació digital (per exemple l’IdCat mòbil o sistema Cl@ve), sol·licituds de vida laboral, d’ingrés mínim vital, prestacions d’atur o de la Seguretat Social, demanar cita al metge, renovar el DNI/NIE, inscripció com a demandant d'ocupació, tràmits relacionats amb el pagament de tributs, etcètera.
Com
Cal demanar cita prèvia al telèfon 93 702 28 50, o per Internet a www.mataro.cat/tramitaciodigital
- Centre Cívic Pla d’en Boet (carrer de Juan Sebastián Elcano, 6)
- Centre Cívic Molins (carrer de Nicolau Guanyabens, 23)
- Centre Cívic Cabot i Barba (plaça de Miquel Biada, 5)
- Oficina de Barris (carrer de Blai Parera, 6 Baixos)
- Espai Gatassa (carrer de Josep Monserrat Cuadrada, 1)
En funció de la capacitació de la persona, el suport pot consistir en la realització del tràmit complet o bé, en l’acompanyament necessari perquè sigui el propi usuari o usuària qui el faci als ordinadors que es posaran a la seva disposició.
Import
L’Ajuntament destina a aquesta actuació 60.000 € de les partides del pressupost per a 2021 del Pla de reconstrucció social i econòmica. El dispositiu està en marxa com a prova pilot.
Materials formatius
- Cita prèvia vacunació COVID-19
- Alta i ús de l'APP 'La Meva Salut'
Finançament
La coordinació d’aquest dispositiu està finançada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i pel Servicio Público de Empleo Estatal, i cofinançada en un 50% per l’FSE.
Servei format per un equip de tres juristes amb suport administratiu i un treballador social. L’objectiu és atendre la ciutadania amb problemes o dubtes respecte temes d’habitatge: mediació en lloguer, intermediació hipotecària o mediació en consum, entre d’altres. El nou servei compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i de l’Ofideute de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.
Adreçat a
Tota la ciutadania de Mataró amb problemes, dubtes o necessitat de mediació en temes d’habitatge.
Què es pot fer?
Es tracten casos d’intermediació hipotecària amb ciutadans que tinguin dificultats per pagar el préstec o crèdit hipotecari del seu habitatge o, fiadors de préstecs amb garantia hipotecària que - per impagament - estiguin en risc de perdre el seu habitatge principal. També faran mediació en consum en temes com la reclamació de clàusules abusives o demanda de mediació prèvia a inici d'un procediment d'execució i en temes de lloguer privat amb persones amb risc de perdre l'habitatge habitual de lloguer.
Com
Per accedir al servei es prioritzarà el format electrònic i per tant caldrà sol·licitar cita a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament, concretament en aquest tràmit
En els casos que això no pugui ser, el ciutadà també es podrà descarregar l’imprès de sol·licitud i lliurar-lo personalment a l’Oficina Local de l’Habitatge o a Benestar Social, sempre amb cita prèvia.