Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

entitats, CIUTADANIA ACTIVA I TERRITORI

Curs de Programació de videojocs i intel·ligència artificial

Estiu Jove (Estiu Actiu)

Dates: El curs consta de dos nivells, se'n pot cursar només un o bé ambdós, només cal especificar-ho en el formulari d'inscripció.

  • Nivell 1: 7, 8, 9 de juliol (de dll a dc)
  • Nivell 2: 14, 15 i 16 de juliol (de dll a dc)

Horari: De 16.30 a 19.30 h 

Descripció: Aquest curs està dividit en dos nivells, en el primer, aprendrem a crear videojocs 2D amb MakeCode Arcade, utilitzant blocs de programació visual, i a dissenyar models 3D senzills amb Tinkercad. En el segon nivell, passarem a desenvolupar projectes més avançats amb Unity, un motor de videojocs professional, i a explorar la intel·ligència artificial amb eines com Teachable Machine, que permet entrenar models sense necessitat de programar, i amb llibreries com p5.js i ml5.js per crear experiències visuals i interactives que reaccionen en temps real a dades com imatges, sons o gestos.  

Continguts:
  • Nivell 1 - Iniciació (Exploració Creativa i Lògica Computacional)
    • 1. MakeCode Arcade: Plataforma online de Microsoft que permet crear videojocs 2D tipus arcade mitjançant blocs de programació visual (similar a Scratch). L'alumnat aprendrà lògica computacional bàsica, bucles, condicions, variables i disseny d'interfícies interactives. Es treballarà en un entorn amigable, amb un simulador per provar els jocs en temps real i opcions per exportar-los a consoles compatibles o compartir-los online.
    • 2. Tinkercad: Aplicació web d'Autodesk per al disseny 3D intuïtiu. Permet crear models senzills com clauers, peces mecàniques simples o figures personalitzades. Introduirem conceptes de modelatge per components (formes bàsiques, unió, forats).
  • Nivell 2 - Avançat (Projectes Interactius amb Motor de Jocs i inteligencia artificial)
    • 1. Unity: Motor de videojocs professional que permet crear aplicacions 2D i 3D multiplataforma. L'alumnat treballarà amb Unity per a desenvolupar un videojoc basic en 2D, aprenent programació amb C#.
    • 2. Programació amb inteligencia artificial: 
      • Teachable Machine: Eina online de Google que permet entrenar models d'aprenentatge automàtic sense necessitat de codificar. S'utilitzarà per crear models que reconeguin gestos, sons o imatges i, després, s'exportaran en formats compatibles per a integrar-los en projectes interactius.
      •  P5.js + ml5.js: Llibreries de JavaScript per a la creació d'experiències visuals i interactives al navegador. P5.js facilita el dibuix i les animacions, mentre que ml5.js integra models d'IA preentrenats (com reconeixement d'imatges o detecció de posicions) per a controlar les creacions. L'alumnat codificarà projectes visuals que reaccionin en temps real a les dades captades.

Material: Preferiblement les persones participants hauran de portar el seu propi equip informàtic i uns auriculars. En cas de no disposar d’equip informàtic caldrà assenyalar-ho al formulari d’inscripció i se li proporcionarà un. 

Persones destinatàries: Joves de 16 a 29 anys. Es prioritzarà a les persones residents a Mataró.  

Certificat d'assistència: Sí, s'entregarà certificat d'un dels nivells o d'ambdós en funció dels que es cursin. Cal assistir almenys a 2 de les 3 sessions de cada nivell. 

Preu: Gratuït.

Inscripcions: omple el formulari 

  • En cas que no hi hagués disponibilitat de plaça t'ho comunicaríem abans de l'inici de l'activitat. 
  • En cas que finalment no poguessis participar a l'activitat, t'agrairem que ens ho facis saber escrivint-nos a l'adreça joventut@ajmataro.cat, indicant el teu nom, cognoms i el nom de l'activitat, d'aquesta manera podrem oferir la plaça a una altra persona interessada en assistir-hi. 
  • Si ets menor d'edat: hauràs de descarregar i omplir el document d'autorització (format pdf o format word) i el teu pare la teva mare o tutor/a legal, l'hauran de signar per tal d'autoritzar la teva inscripció. Aquesta autorització l'hauràs d'entregar en paper el dia d'inici de l'activitat o enviar-la signada en format digital a: joventut@ajmataro.cat abans de l'activitat. 

Info