El primer trimestre del Projecte RetailLab ha complert amb l'objectiu de donar a conèixer diferents eines digitals per a la millora dels punts de venda dels establiments de Mataró
Els resultats obtinguts demostren que aquesta iniciativa ha tingut un impacte positiu en la participació i l'interès per a la digitalització del petit comerç. Tot i això, es considera que ajustar els horaris i fer un ús més eficaç de les eines de comunicació podria potenciar encara més la resposta i la participació. El nombre total de participants ha ascendit a 124 persones en un total de 18 sessions, amb una mitjana d'assistents de 7,75 per sessió. Això és prometedor en un sector amb limitacions d'horaris. Les visites insitu als establiment han estat significatives i han ajudat a tirar endavant el projecte. De moment s'han visitat establiments del Centre, Eixample, Rocafonda, Port, Molins i Via Europa, cobrint així una gran part de la ciutat. Cal remarcar que s'han portat a terme dues activitats de formació per setmana, algunes d'elles repetides en horaris diferents per arribar al màxim de persones possible. A més, segueixen les visites guiades a l'espai RetailLab per mostrar les diferents solucions tecnològiques que ajuden a digitalitzar el punt de venda. També s'han obert aquestes visites a grups d'estudiants, s'han rebut 4 grups de màrqueting i comerç de Thos i Codina, amb un total de 60 alumnes. Malgrat els bons resultats, la participació directa dels establiments ha estat del 2,87% del total d'establiments de Mataró. A partir de l'11 de gener es continuaran els tallers, formacions, demostracions, conferències i diferents activitats al RetailLab per tal d'arribar a un major nombre d'establiments.