Mostra de cinema LGTBI "FIRE": Rūrangi
15 de juliol a les 19 h al Foment Mataroní. Activitat en el marc del 28 de juny, Dia Internacional pels Drets del col·lectiu LGTBI, i de l'Escola de Feminismes i LGTBI
- https://www.mataro.cat/ca/temes/casa-igualtat/agenda/copy2_of_mostra-de-cinema-lgtbi-fire-aos-nossos-filhos-de-maria-de-medeiros-2019
- Mostra de cinema LGTBI "FIRE": Rūrangi
- 2021-07-15T19:00:00+02:00
- 2021-07-15T23:59:59+02:00
- 15 de juliol a les 19 h al Foment Mataroní. Activitat en el marc del 28 de juny, Dia Internacional pels Drets del col·lectiu LGTBI, i de l'Escola de Feminismes i LGTBI
Rūrangi, de Max Currie (2020)
Un jove activista trans, Caz Davis, comença a plorar en una teràpia de grup a l’inici de Rūrangi. No sap com ajudar les persones queer presents allà i se sent culpable, i fins i tot avergonyit, per aquest fet. Com molts joves queer, està esgotat per la seva pròpia lluita i també per la dels qui l’envolten. Després de fugir de Rūrangi, la seva ciutat natal, per trobar-se a ell mateix, el Caz torna a aquesta població lletera remota i políticament dividida amb l’esperança de tornar a connectar amb un pare que no veu des de fa 10 anys, abans de la seva transició, i amb la petita comunitat, els residents de la qual tenen les seves pròpies dificultats.
Rūrangi és franca i queer sense cap embut, gràcies a un repartiment fort, variat i inclusiu. Ressalta molt en particular l’extraordinari debut a la pantalla d’Elz Carrad, que carrega sobre les seves espatlles el pes de tota la pel·lícula: sap transmetre, amb detall i carisma, la lluita d’una persona atrapada entre el desig, la negació i la necessitat de parlar i expressar els seus propis dimonis, però sempre complicada intentant resoldre els problemes dels altres.
Direcció: Max Currie
Intèrprets: Elz Carrad, Arlo Green, Āwhina Rose Henare Ashby, Kirk Torrance, Ramon Te Wake
Producció: Autonomouse
Distribució: Craig Gainsborough
Gènere: Drama
Durada: 87’
País: Nova Zelanda
Any: 2020
VO en anglès i maori. Subtítols en espanyol i català
Festivals: Auckland, Christchurch (Nova Zelanda, LGBT), Copenhaguen (Mix, LGBT) Londres (BFI Flare, LGBT), Munich (LGBT), Nova York (NewFest, LGBT), San Francisco (Frameline, LGBT), Sidney (Mardi Gras, LGBT), Toronto (Inside Out, LGBT)
Reserva d'entrades a partir de dilluns 21 de juny a https://www.entradesculturamataro.cat/
Totes les sessions comptaran amb la presentació de Jordi Samsó del Casal Lambda i Armand de Fluvià, protagonista del documental MELH, i la moderació de Jesús González de l’Associació Mataró LGTBI.
Aforament reduït i sense numerar.
Organitza: Regidoria Igualtat, Feminismes i LGTBI - Ajuntament de Mataró
Info
-
Quan?
15/07/2021 des de 19:00
-
Categoria
Gènere i diversitat sexual 28J 2021 Escola Feminismes i LGTBI
-
On?
Foment Mataroní (carrer Nou, 11)
-
Organitzador
Regidoria Igualtat, Feminismes i LGTBI - Ajuntament de Mataró
- Afegiu l'esdeveniment al calendari iCal
- Inscripció