Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Desigualtats i discriminacions en les relacions de consum

Escoltar

Desigualtats i discriminacions en les relacions de consum

Recursos per reclamar davant de pràctiques discriminatòries en les relacions de consum

La reclamació prèvia a les empreses 

 
La normativa  de consum regula que, abans de poder tramitar una reclamació administrativa contra un comerç o una empresa, és necessari que la persona consumidora hagi presentat una reclamació prèvia. 
 
Un cop presentada la reclamació, l’empresa disposa d’un termini màxim de 30 dies per donar-vos resposta a la vostra reclamació. Si no ho fa, està cometent una infracció administrativa que es pot sancionar. 
 
Si no hi ha resposta o la resposta que us dona l’empresa no és satisfactòria, ja podeu presentar la vostra reclamació a l’Oficina Municipal d’Informació al consumidor. 
 
Aquests models de reclamació són només un exemple i els haureu de personalitzar i adaptar al vostre cas. Cal llegir bé l’exposició dels fets i afegir, treure o canviar allò que considereu oportú. 
 
S’adverteix que aquests models són orientatius i no substitueix l’assessorament legal d’un advocat o advocada, que sempre hauria d’analitzar, cada cas en particular, per tal de buscar la millor solució per a la persona consumidora.   
 
Aquest servei públic de consum actua com a organisme habilitat competent i compleix amb objectivitat els interessos generals i exerceix les funcions que té atribuïdes per l'article 126-10.1.b) de la Llei 22/2010, del 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya i la normativa que la desplega, per tal de vetllar per garantir el compliment efectiu dels drets reconeguts a les persones consumidores. 
 

Models de reclamacions prèvies per abusos contractuals i pràctiques discriminatòries

Arxius adjunts