Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Educació per a un consum responsable i sostenibleMataró organitza un debat televisiu sobre els drets de les persones consumidores davant les estafes en banca electrònica

Escoltar

Educació per a un consum responsable i sostenible

L’OMIC vol oferir recursos per poder fer un consum responsable, crític i actiu, cercant la informació, la reflexió, la solidaritat i la sostenibilitat en el consum de béns i serveis.

Un dels pilars de la defensa dels drets de les persones consumidores és el del dret a la informació i a l'educació i per aquest motiu l’Oficina Municipal d’Informació de les persones consumidores de Mataró té com a objectiu facilitar recursos perquè tots els ciutadans i ciutadanes puguin conèixer els seus drets a l’hora de comprar productes i de contractar serveis i puguin reclamar de forma eficaç si consideren que han vist vulnerats aquests drets.
 
La informació i l’educació de les persones consumidores no es pot entendre sense incorporar els criteris del consum responsable, reflexiu, solidari i sostenible dels béns i serveis i per això les activitats informatives i formatives que es programen incorporen de forma transversal els principis del consum responsable i s
ostenible.
 
La Carta de Serveis de Consum aprovada per la Junta de Govern Local,  el dia 11 de març de 2019, inclou el “Programa de foment per a un consum responsable" i el Pla de mandat 2019-2023 del Govern
municipal incorpora el nou horitzó estratègic que assenyala l’Agenda 2030 i l’aplicació a les polítiques municipals dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i la Nova Agenda Urbana.
 
El consum responsable és l’objectiu núm. 12 de l’Agenda 2030.
 
ods 12 CONSUM RESPONSABLE.jpeg
 

Quina informació obligatòria ha de constar a les etiquetes dels productes? Com podem utilitzar els productes de forma segura? Com podem conèixer la qualitat dels productes? Què són els etiquetatges socials i com podem identificar-los? Com podem fer un consum més sostenible i tenir cura del medi ambient? Quins són els etiquetatges ambientals? Què és el comerç just? Com podem reduir el nostre consum energètic? Quines precaucions hem de prendre per tenir cura de la nostra economia familiar? Què hem de fer si patim algun tipus de discriminació en les nostres relacions de consum? Com podem defensar millor els nostres drets?

 
L’OMIC vol oferir recursos per poder fer un consum responsable, crític i actiu, cercant la informació, la reflexió, la solidaritat i la sostenibilitat en el consum de béns i serveis.
 
Les activitats educatives s’adrecen a col·lectius i associacions, centres educatius, i a la ciutadania en general i poden fer referència a  temes d’actualitat o bé es poden dissenyar a mida si algun col·lectiu té un interès especial per un tema en concret.
 
En especial es treballa en la formació permanent dels joves en la Xarxa d’Espais Joves i a les escoles i instituts de la ciutat, realitzant xerrades i conferències per a tota la ciutadania i molt especialment en els casals municipals de la gent gran, dins dels cicles d’activitats formatives que impulsa la Comissió de Qualitat de Vida del Consell Municipal de la Gent Gran de Mataró.
 
També volem col·laborar activament amb el sector comercial i empresarial de la ciutat per difondre les normatives reguladores del dret del consum i els procediments extrajudicials de resolució de conflictes i per aquest motiu, s’organitzen píndoles informatives programades i a demanda de gremis i associacions empresarials.
 

Programació 2024

 

 

 

Mataró organitza un debat televisiu sobre els drets de les persones consumidores davant les estafes en banca electrònica

 

DEBAT BANCA ELECTRÒNICA 19_6_2024-1.jpg

 

 

A l'OMIC de Mataró hem organitzat un acte adreçat a la ciutadania, per parlar de com s'han de presentar les reclamacions de consum, si una persona consumidora ha patit una estafa informàtica i ha perdut els diners de la seva banca electrònica o d'alguna targeta de crèdit o de dèbit.

En aquesta sessió no ens centrarem tant en les precaucions que cal prendre per no ser víctimes de les estafes informàtiques, com en el que cal fer si ja hem estat víctimes i com reclamar al banc la devolució de les quantitats transferides sense autorització.
 
Algunes qüestions de les quals parlarem seran sobre les precaucions que cal adoptar, davant d'aquestes noves modalitats delictives. També explicarem quina mena de denúncies es poden fer davant de la policia i com es tramiten aquestes denúncies. Ens centrarem molt especialment, en com presentar les nostres reclamacions davant de l'entitat bancària. Quines són les respostes que solen donar les entitats financeres a aquestes reclamacions i com cal actuar si en una primera instància no s'han pogut recuperar els diners.
 
Creiem que és molt important la participació dels representants de les entitats i associacions de la ciutat, així com la dels professionals que, des de diferents organismes i entitats, tenen cura de les persones, per tal que puguin conèixer els recursos que l'administració municipal els hi pot oferir, per acompanyar les persones en aquestes situacions.

Amb aquesta activitat volem enfortir la xarxa de relacions quotidianes de proximitat, amb una dimensió comunitària, sobretot, per poder arribar a atendre totes aquelles persones que es trobin en alguna situació que els hi provoqui alguna mena de vulnerabilitat en les seves relacions de consum, relacionada amb l'ús de les targetes de crèdit i dels seus comptes d'estalvi.
 
 
DIES D'EMISSIÓ DEL DEBAT 2024 :
Dissabte 29 de juny
22:30 h
Diumenge 30 de juny
23:00 h
Dilluns 1 de juliol
12:00 h
Dissabte 6 de juliol
15:00 h
19:30 h
Diumenge 7 de juliol
16:00 h
23:30 h

 

 

 

 

 xerrada bancs 2024 gent gran.jpeg

 

 

01 Drets persones consumidores, Bancs i Caixes.JPG
04 Drets de les persones consumidores, Bancs i Caixes.JPG

 

Programació 2023

Qualitat de vida.JPG
 
Anàlisi de la situació de l'atenció a les persones grans, en els serveis financers. Participa ADICAE i OMIC
Bancs.jpeg
 
 
Xerrada electricitat Casal Cirera.jpg
 
 
Xerrda gent gran.JPG

Jornada Tècnica “L’accessibilitat universal en la compra de productes, la contractació de serveis i en la gestió de les reclamacions de consum”

 
logo omic ajuntament horitzontal.JPGtaula d'accessiblitat.jpg
Jornada tècnica Dia Mundial Persones Consumidores Mataró 2023.jpeg

En el marc de la commemoració dels actes del dia Mundial de les Persones Consumidores d’aquest any 2023, us convidem a participar en una jornada tècnica que hem organitzat des del servei públic de consum de Mataró, conjuntament amb la Taula d’Accessibilitat de Mataró, amb l’objectiu de poder debatre i compartir opinions i experiències al voltant de la igualtat, en l'accés a la contractació de béns i serveis de consum, per part de les persones consumidores que pertanyen als col·lectius de persones amb diversitat funcional o intel·lectual. 

La jornada tindrà lloc el dijous 16 de març de 2023 de les 9 h 30 a les 18 h, a la Sala d'Actes de l'edifici del Cafè Nou, ubicat a la Riera, 123 08302 Mataró https://goo.gl/maps/G5yYy52GQisEKH9v9.

Hi haurà servei d'interpretació en llengua dels signes en totes les intervencions.

Hi haurà certificat d’assistència.

La Inscripció és gratuïta i podeu fer-la per tota la Jornada sencera, o per la sessió de treball del matí o de la tarda i inclou un dinar de treball en el restaurant del mateix edifici. Cal confirmar que us quedareu a dinar.

Aquesta jornada s’adreça a tota la ciutadania, familiars i tècniques i tècnics de les associacions i entitats que treballen per a la defensa dels drets de les persones en els àmbits de la diversitat funcional o intel·lectual, tècniques i tècnics de les administracions públiques, dels àmbits de l’atenció a la ciutadania, els drets socials i la defensa dels drets de les persones consumidores.

Per conèixer de primera mà quines són les incidències amb les quals es troben habitualment aquests col·lectius en el moment de contractar serveis (assegurances, viatges...) o comprar productes s'ha convidat a les ponències a la Fundació Maresme, l'ONCE, la Fundació ECOM, la Federació de Persones Sordes de Catalunya FESOCA i a l'Associació DiverMataró, així com a les associacions de persones consumidores FACUA i la CUS. També hi haurà representants de l'Agència Catalana de Consum, la Junta Arbitral de Transports de Catalunya, de la Diputació de Barcelona i de l'Oficina d'Igualtat de Tracte i No Discriminació de la Generalitat de Catalunya així com de diferents serveis implicats de l'Ajuntament de Mataró.

Durant la Jornada també es farà la presentació d’una guia dels drets de les persones consumidores escrita utilitzant el format de Lectura Fàcil, un sistema per ajudar a remoure les dificultats per comprendre el contingut de les normatives i els contractes i que hem d'anar incorporant, a les nostres dinàmiques d'atenció a les persones, tant des de les administracions públiques com des del sector comercial i empresarial, quan atenen els seus clients.

Inscripció: Podeu fer la inscripció per internet, trucant al 010, gratuït (900 859 009 si es truca des de fora de Mataró) o presencialment sense cita prèvia als Punts d'Autoservei ubicats a les Oficines d'atenció i assistència a la ciutadania (consulteu aquí adreces i horaris).

 En aquest enllaç, podeu accedir a tots els vídeos i materials de la jornada

 

Xerrada Viatges i excursions wha.png
 
xerrada viatges 2023.jpg
 

Programació 2022

TALLER DE CONSUM RESPONSABLE D’ALIMENTS

 
El dia 19 de desembre l’Oficina Municipal d’informació al Consumidor va fer un taller sobre “Consum responsable d’aliments” als alumnes del Cicle Formatiu de Grau Mitjà Tècnic/a en Cures Auxiliars d'Infermeria, que s’imparteix a l’Institut Alexandre Satorras de Mataró.
En aquest taller es van tractar els aspectes legals de l’etiquetatge dels aliments, especialment pel que fa a les seves declaracions saludables i les seves denominacions i presentacions comercials, per evitar pràctiques deslleials enganyoses, que puguin afectar a la salut de les persones, vinculades als productes anomenats “miracle”.
 
 
 
 
xerrada bancs.jpg
 
 
xerrada comerç electrònic.jpg
 

Jornada “Les comunitats de veïns i veïnes com a persones consumidores. Com es pot reclamar des d’una comunitat de propietàries?”

Activitat inclosa en les  jornades de formació/tallers del Servei de Suport a les Comunitats de Veïnes i Veïns de Cerdanyola, de l’Ajuntament de Mataró

Dia 7 de novembre de 2022

Espai Gatassa

Més informació; Suport a comunitats de veïnes i veïns - Ajuntament de Mataró (mataro.cat)

 
XERRADA COMUNITATS.jpg
 

Mataró participa en la XXI Jornada d’Informació sobre consum en els municipis

 
jornades consum Aragó2.jpg

L'Ajuntament de Mataró ha estat convidat per la Federació Aragonesa de Municipis, Comarques i Províncies a la XXI Jornada d’Informació sobre consum en els municipis, organitzada amb la col·laboració del Govern d'Aragó, l'Ajuntament de Sariñena (Osca) i la comarca de Los Monegros. Aquesta edició se celebra enguany en el municipi de Sariñena (Osca) i va dirigida a responsables municipals de totes les Oficines Municipals de Informació al Consumidor (OMIC) dels Ajuntaments d'Espanya i en la qual participen tècnics i tècniques de consum, agents socials i representants de les associacions de persones consumidores.

La ponència de Mataró, que es farà el 25 d’octubre, porta com a títol “La lluita contra les desigualtats en les relacions de consum” i anirà a càrrec de Francesc Xavier Sánchez Moragas, President de la Junta Arbitral Municipal de Consum de l'Ajuntament de Mataró.

Aquesta col·laboració es fa en el marc del programa que impulsa l’Ajuntament de Mataró de lluita contra les desigualtats en les relacions de consum, que pretén establir mètodes per poder defensar, de manera efectiva, els drets de les persones consumidores davant de pràctiques comercials deslleials, abusives o discriminatòries.

Enllaç al material de la ponència

 

 

Mobile Week Mataró 2022.jpg

La Junta Arbitral de Consum de l'Ajuntament de Mataró participa aquest any al Mobile Week Catalunya 2022, impartint  la xerrada:

"Consells pràctics  per poder defensar els nostres drets, quan comprem  productes i serveis en entorns digitals".

En aquesta xerrada es vol informar a la ciutadania sobre els seus drets, en l'ús de les noves tecnologies per comprar productes i contractar serveis, i tot això amb relació a les necessitats socials actuals, posant a les persones consumidores vulnerables en el centre de la protecció dels poders públics, en el context de la revolució digital.

S'analitzaran  quins són els drets de les persones consumidores en el nou marc de la contractació digital i com gestionen les oficines municipals d’informació al consumidor les reclamacions en l’àmbit de les noves tecnologies:

Sabem que és el que estem signant a la tauleta digital, quan anem al banc a fer alguna gestió? I quan lloguem un cotxe durant les vacances? I quan el servei tècnic ve a casa i ens repara la rentadora? Amb la desaparició del paper les persones consumidores han de ser conscients, més que mai, dels seus drets digitals i de com defensar-los. També quan compren i contracten serveis en línia i sobretot, quan utilitzen aplicacions per dispositius mòbils que sembla que són gratuïtes, però que no ho són.

Dia: 18 de maig de 2022

Hora: 19 h

Lloc: Espai Mataró Connecta. Plaça de la Muralla,21

Ponent: Francesc Xavier Sánchez Moragas. Llicenciat en dret, especialista en dret del consum i responsabilitat social empresarial. President de la Junta Arbitral de Consum de Mataró.

La Mobile Week impulsa activitats per reflexionar sobre l’empremta de la tecnologia en la vida quotidiana. Aquesta iniciativa contribueix a apropar la innovació tecnològica a través d’activitats públiques i gratuïtes per debatre, analitzar i experimentar sobre l’impacte de la transformació digital a la ciutadania.

  

La Junta Arbitral de Consum de Mataró visita els Instituts de Mataró i Granollers per difondre el funcionament de l'arbitratge de consum.

 

L'objectiu és donar a conèixer aquests sistemes extrajudicials de resolució de conflictes, als alumnes dels cicles formatius de grau mitjà i superior, dels estudis d'administració i finances i de comerç i gestió d'espais comercials, els futurs professionals del sector comercial i empresarial.

El dia 6 d'abril es va visitar els alumnes dels cicles Formatiu de Grau Superior (CFGS) d'Administració i Finances i els alumnes de Màrqueting de l'Escola Pia Santa Anna de Mataró; el dia 31 de març es va visitar els alumnes del CFGS d'Administració i Finances i de Màrqueting i Gestió d'Espais Comercials de l'Institut Carles Vallbona de Granollers i els dies 4, 7 i 25 d'abril es va visitar els alumnes de l'Institut Thos i Codina, en concret els grups de CFGM d'Activitats Comercials, els alumnes del CFGS de Gestió de Vendes i Espais comercials i al CFGM d'Activitats Comercials - Perfil Moda.

Tots els instituts que vulguin conèixer de primera mà com es gestionen les reclamacions extrajudicials de consum, des del sistema arbitral de consum, poden demanar al servei públic de consum de l'ajuntament de Mataró, que es programi una sessió amb els seus alumnes, adaptada a les seves necessitats educatives.

Notícies  relacionades

Nota de premsa ajuntament: https://www.mataro.cat/ca/actualitat/noticies/2022/la-junta-arbitral-municipal-de-consum-presenta-la-seva-activitat-a-instituts-de-mataro-i-granollers

https://www.iesthosicodina.cat/noticies/xerrades-sobre-consum-a-lalumnat-de-comerc-i-marqueting/

https://www.iesthosicodina.cat/noticies/els-alumnes-dadministracio-i-finances-i-gestio-administrativa-reben-un-taller-de-consum/

 

 

 

Xerrada de consum energètic: com podem estalviar a la factura de l'electricitat?

 

AVVPERAMASESMANDIES.JPG

Activitats formatives per a la Gent Gran organitzades amb la col·laboració del Servei d'Igualtat i Diversitat Ciutadana

 
Consum per a la gent gran 2022.JPG
 
 
 
 

Programació 2021

Activitats formatives per a la Gent Gran organitzades amb la col·laboració del Servei d'Igualtat i Diversitat Ciutadana

 
19e-cicle-dactivitats-formatives-curs-2020_21__Página_1.jpg
 
 

 

L'OMIC als casals de la gent gran.JPG

 

Servei de consulta i assessorament sobre temes de consum per a les persones grans

Un cop al mes per la plataforma Zoom

Per apuntar-se: gga@ajmataro.cat  o al whatsapp 662302311

AGENDA

23 de febrer de 2021  a les 10 h ( 11 persones assistents)

23 de març de 2021 a les 10h ( 8 persones assistents)

20 d’abril de 2021 a les 10h (7 persones assistents)

25 de maig de 2021 a les 17h ( 17 persones assistents)

22 de juny de 2021 a les 16h30 (23 persones assistents)

 

Activitats formatives  organitzades amb la col·laboració de la Secció de Salut Pública

 
 

La programació de Mataró amb motiu de la celebració de l’Any Internacional de les Fruites i les Verdures comença el 27 de maig i finalitza a finals d’any amb una desena de propostes per sensibilitzar la població sobre la importància d’aquests productes en la nutrició humana, la seguretat alimentària, la salut i el consum responsable.

El mes d’octubre és quan el nombre d’activitats s’incrementa en el marc de les Jornades de Salut i Alimentació que Mataró organitza des de l’any 2003 a l’entorn del 16 d’octubre, Dia mundial de l’Alimentació.

L’Oficina Municipal d’informació a les persones consumidores col·labora amb la Secció de Salut,  en una sessió virtual que es podrà seguir en directe pel canal you tube de l’Ajuntament de Mataró per parlar sobre el consum responsable de fruites i verdures.

La sessió virtual es realitzarà el dijous 28 d’octubre de 2021, a 18.30 h amb els següents continguts:

Quina informació necessitem per poder fer un consum responsable de fruites i verdures?

Que saludables són les fruites i les verdures, però que difícil pot arribar a ser fer-ne una compra responsable! Voleu que us ajudem a treure’n l’entrellat i us expliquem tot el que necessitem buscar a les etiquetes dels productes per tenir cura de la nostra economia domèstica, preservar el medi ambient i millorar les condicions de treball de les persones que produeixen aquests productes? Doncs parlarem de com conèixer les diferents qualitats i com podem comparar preus i de les etiquetes que aporten valor social a la nostra compra.

A càrrec de F. Xavier Sánchez Moragas. Tècnic de Consum. Oficina Municipal d'Informació al Consumidor. Ajuntament de Mataró. 

 

 

Taller de consum responsable de jocs i joguines per alumnes de 5è de primària

Des de l'any 1986 organitzem cada últim trimestre d'any un taller de consum responsable de joguines adreçat a tots els alumnes de 5è de primària de les escoles de la ciutat, on treballem aspectes relacionats amb el consum responsable, la seguretat de les joguines  i el màrqueting, sempre sota els valors dels drets humans, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la no discriminació de persones amb discapacitats i el respecte per l’entorn natural, social i cultural.

 
 

El taller de consum responsable de jocs i joguines facilita informació als nens i les nenes sobre els principis del consum responsable aplicat a les joguines  i es realitzen diferents activitats participatives per tal de poder reflexionar abans de comprar i qüestionar si els fabricants han tingut en compte si:

  • Pel disseny i fabricació de la joguina s’han seguit criteris de sostenibilitat amb relació a la preservació del medi ambient?
  • En el procés de fabricació i comercialització de la joguina, s’ha respectat els drets de les persones treballadores i s’han pagat sous justos?
  • Les joguines s’han dissenyat per fer-ne un ús igualitari i no sexista?
  • La publicitat ha estat ètica i no crea engany o confusió?
  • Comprem realment de forma racional, pensant en el que realment necessitem i evitem  l'endeutament familiar i la generació de residus?
  • Les joguines s’han fabricat per fer-ne un ús segur?

També s’ha incorporat l’ús de les noves tecnologies com els telèfons mòbils, les consoles de videojocs i les problemàtiques que porten associades, aquestes noves joguines, especialment pel que fa als valors que poden aparèixer en alguns continguts audiovisuals, com la violència, la discriminació, el llenguatge inapropiat i es donen orientacions sobre  les edats recomanades i com fer-ne un ús saludable i no addictiu.

 
 

El taller aquest any serà de 3 hores (es pot escollir l’hora de l’inici del taller al matí). Es farà a la mateixa escola. Les escoles poden fer  una pausa per esmorzar o es pot fer de forma continuada.  

Hores disponibles de dilluns a divendres dels mesos de novembre i desembre de 2021.

Cal sol·licitar el taller a l’adreça omic@ajmataro.cat

Cicles formatius de grau mig i superiors de les especialitats de gestió administrativa, administració i finances, màrqueting i gestió d'espais comercials.

 

CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ I SUPERIOR

L’OMIC ofereix a tots els centres d’ensenyament  de la ciutat que imparteixen cicles formatius de grau mitjà i superior, uns tallers pràctics sobre la gestió de les reclamacions de consum a les empreses.

 

Pensem que aquests tallers podrien ser d’utilitat pels/les alumnes d’estudis relacionats amb les activitats econòmiques del sector comercial i de prestació de serveis, que hauran de resoldre, en el seu futur professional, les reclamacions de consum dels seus clients.

 

Es tracta d’oferir de primera mà, coneixements sobre com s’utilitzen els sistemes extrajudicials de resolució de conflictes de consum, tant des de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de l’Ajuntament de Mataró, com des de l’Agència Catalana de Consum i altres organismes estatals  especialitzats.

 

Aquestes activitats poden  ser especialment interessants pels cicles formatius de:

 

Cicles Formatius de Grau Mitjà

  • Activitats Comercials
  • Gestió Administrativa
  • Obres d’interior, decoració i rehabilitació

Cicles Formatius de Grau Superior

  • Administració i Finances
  • Gestió de Vendes i Espais Comercials
  • Projectes d’edificació
  • Higiene Bucodental

"La gestió de les reclamacions de consum a les empreses"

Aquesta activitat s'adreça a totes les escoles de la ciutat que realitzen cicles formatius de grau mitjà o de grau superior, relacionats amb les activitats comercials i també als alumnes del Batxillerat. 

Objectiu: Preparar els/les alumnes d’estudis relacionats amb les activitats econòmiques del sector comercial i de prestació de serveis, que hauran de resoldre les reclamacions de consum en les seves empreses.

Descripció: La sessió té un caràcter pràctic  i participatiu. S’utilitzen diferents recursos gràfics i audiovisuals per fomentar el debat sobre la seguretat dels productes i dels serveis, l’etiquetatge, la gestió de les reclamacions,  l’activitat inspectora de consum i la normativa bàsica de protecció de les persones consumidores.  

 

Es pot realitzar de dilluns a divendres

Matins de 9h a 13h

Durada 2h (es pot adaptar a la disponibilitat de l’escola)

Es realitza a les mateixes escoles

 

Institut Thos i Codina

INSTITUT THOS I CODINA XERRADA JACM.jpg

 

 

conferència Institut Thos i codina.jpg

 

  • Dia 25 de febrer de 2021. Cicles formatius d'administració i finances i gestió administrativa. (2 grups)

  • Dijous 22 d'abril de 17.15 a a 19.00 h  grup de segon de Grau Mitjà  d'Activitats Comercials  - perfil Moda

  • Dilluns 26 d'abril de 15.15 a 17.00 h grup de primer de Grau Superior de Gestió de vendes i Espais comercials

PROGRAMACIÓ 2020

 

C. Consum de jocs i joguines.jpg

L'Oficina de consum als casals de la gent gran 

29 d'octubre de 2020
"La protecció especial de la gent gran, a les lleis de consum"

A càrrec de F. Xavier Sánchez Moragas, especialista en dret del consum de l'Oficina de Informació al Consumidor de l'Ajuntament de Mataró.

Plataforma Zoom, Comissió de Qualitat de Vida del Consell Municipal de la Gent Gran

 

Activitats d’educació per a un consum responsable realitzades en col·laboració amb el  Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona

Taller “Què t’hi jugues?

Pretén fomentar actituds de consum responsable en l’àmbit dels jocs d’atzar.

Està dirigit als alumnes a partir de 16 anys dels centres educatius de la ciutat i es  treballaran aspectes  relacionats amb el consum responsable dels jocs d’atzar online, prevenció dels problemes més freqüents associats a la conducta de joc online, conseqüències negatives, jocs i menors, despesa econòmica, mites i veritats,...

5/02/2020      9:00     Institut Thos i Codina           CFGM

5/02/2020      10:00   Institut Thos i Codina           CFGM

3/03/2020      8:00     INS Alexandre Satorras         4rt ESO

3/03/2020      9:00     INS Alexandre Satorras         4rt ESO

3/03/2020      10:00   INS Alexandre Satorras         4rt ESO

3/04/2020      12:30   Escola Divina Providència     4rt ESO

 

PROGRAMACIÓ 2019

17è Cicle d’activitats formatives:

Dimecres, 10 d’abril  2019/ 16.30 h
"Els drets de les persones consumidores"

A càrrec de F. Xavier Sánchez Moragas, especialista en dret del consum del Servei de Salut i Consum de l’Ajuntament de Mataró.
Al Casal Municipal de la Gent Gran Oriol Batista (carrer del Pla de Bages, 49). 

Dimecres, 22 de maig 2019  / 17 h

"Els drets de les persones usuàries dels serveis de telefonia i internet"

A càrrec de F. Xavier Sánchez Moragas, especialista en dret del consum del Servei de Salut i Consum de l’Ajuntament de Mataró.
Al Casal Municipal de la Gent Gran de L’Havana (Camí Ral, 163).

conferencia_havana 2019.jpg
Els drets de les persones usuàries dels serveis de telefonia i internet
Casal Municipal de la Gent Gran de l'Havana

 

Taller “Consells per fer un consum responsable en les vendes de productes i serveis en viatges organitzats”

Casal Municipal de la Gent Gran de Santes Escorxador: 7 DE MAIG 2019  A LES 17H

Casal Municipal de la Gent Gran de la Llàntia: 8 DE MAIG 2019 A LES 17H

Casal Municipal de la Gent Gran del Pla d’En Boet 9 DE MAIG 2019 A LES 17H

Casal Municipal de la Gent Gran de Cerdanyola 14 DE MAIG 2019 a les 16:30H

Casal Municipal de la Gent Gran de Molins: 16 DE MAIG 2019 A LES 16H  

Casal Municipal de la Gent Gran de Rocafonda:  29 DE MAIG 2019 A LES 16H

Molins_escursions16maig_2019.jpg
Taller "Consells per fer un consum responsable en les vendes de productes i serveis en viatges organitzats"
Casal Municipal de la Gent Gran de Molins

“Taller de Publicitat”

Activitats programades en el marc del “Pla Jove x Mataró” en col·laboració amb el Servei d'Igualtat i Diversitat Ciutadana i el  Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona

Dimarts 8 d’octubre 2019 de 18:30 a 20 h : Espai Jove Cerdanyola. Passeig de Ramon Berenguer III, 84-86, Mataró

Dimarts 15 d’octubre 2019 de 18:30 a 20 h :  Espai Jove La Llàntia. Carrer de Teià, 7, Mataró

Dimarts 22 d’octubre 2019 de 18:30 a 20 h: Espai Jove Pla d’en Boet. Ronda de Francesc Macià, 103, Mataró

Dimarts 29 d’octubre 2019  de 18:30 a 20 h: Espai Jove Rocafonda – El Palau. Carrer de Pablo Ruiz Picasso, 30, Mataró

Activitats d’educació per a un consum responsable realitzades en col·laboració amb el  Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona

Taller “Tots som consumidors”

Dies 7 i 21 de Febrer 2019  (tres tallers dirigits als alumnes de  la Fundació Maresme )

Taller “Compres on line”

Dies 7 i 12 de febrer 2019 (tres tallers dirigits als alumnes de la Fundació Maresme)

 

FORMACIÓ PER A COMERÇOS, EMPRESES, GREMIS I ASSOCIACIONS EMPRESARIALS 

El servei públic de consum de l'Ajuntament de Mataró té com a un dels seus objectius bàsics, la formació contínua de les persones que professionalment es dediquen al comerç i a la prestació de qualsevol mena de servei a la ciutat, que s'adreci a les persones consumidores, i molt especialment, el suport i l'assessorament a les seves associacions empresarials i professionals i els seus gremis, per tal de mantenir-los puntualment informats sobre els requisits de llur activitat relacionats amb els drets i deures de les persones consumidores.

Per complir amb aquests objectius us oferim tot un conjunt de sessions formatives tancades, i d'altres que són a demanda de totes les associacions comercials i professionals de la ciutat, sobre els temes que més preocupin, sigui perquè presentin una àmplia casuística o per la seva novetat legislativa o bé per situacions en què es vol innovar en algun àmbit i es volen avaluar les seves implicacions legals pel que fa a l'àmbit dels drets de les persones consumidores.

Píndoles formatives 

Vosaltres trieu el tema

Durada: 1h30 (horari a concretar)

Contingut: Cada sector sol tenir unes problemàtiques concretes en les seves relacions de consum. Quan aquestes problemàtiques afecten moltes empreses per igual, pot ser útil fer una anàlisi de la situació per buscar la millor solució (redactar models de contractes, tiquets, factures, pressupostos, fer circulars informatives, fer protocols, millorar els coneixements sobre qüestions concretes...) Estem a la vostra disposició per assessorar-vos en el vostre cas concret i organitzar la sessió formativa més adequada a les vostres necessitats.

Com podem assessorar els col·lectius professionals des del nostre gremi o associació?

Durada: 1h30 (a concretar)

Contingut: Fonts d’informació i recursos per a gremis i empreses. Elaboració de protocols davant de les reclamacions amb les persones consumidores i amb les empreses proveïdores de béns i serveis. Les circulars informatives sobre els drets de les persones consumidores. Els tràmits amb les administracions de consum.

Voleu assessorar els vostres associats i agremiats per tal que puguin defensar-se amb èxit en un procediment de resolució extrajudicial de conflictes?

Durada: 1h30 (a concretar)

Contingut: Què és la mediació i l’arbitratge de consum? Què hem de tenir en compte a l’hora de participar en algun d’aquests sistemes? Com cal preparar la sessió? Quina documentació és important aportar? Què passa si no s’arriba a un acord? Quina relació hi ha amb un procediment judicial?

Voleu conèixer les precaucions que tots els comerços i empreses han de prendre a l’hora de vendre i prestar serveis?

Durada 1h 30 (horari a concretar)

Contingut: La seguretat dels productes i serveis. Informació obligatòria, etiquetatge, persones i risc. Consells pràctics per actuar davant de les incidències de seguretat.

Voleu conèixer com comunicar que el vostre comerç o la vostra empresa fomenta pràctiques de consum responsable?

Durada 1h 30 (horari a concretar)

Contingut: Avantatges socials de posar distintius de qualitat a les portes dels vostres establiments i empreses. Els distintius i les etiquetes de consum responsable i els codis de conducta.

Quines són les coses més importants que hem de conèixer com a professionals, sobre els drets de les persones consumidores per gestionar bé el nostre negoci?

Durada: 1h 30

Contingut: Les garanties dels productes, les devolucions, la gestió de les reclamacions, els preus, els contractes i els rètols obligatoris.

 

Galeria d'Imatges

Arxius adjunts