Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Informació sobre la tramitació de les reclamacions de consum mentre duri l'estat d'alarma

Escoltar

Informació sobre la tramitació de les reclamacions de consum mentre duri l'estat d'alarma

Funcionament de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor mentre duri l'estat d'alarma

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor i la Junta Arbitral de Consum de Mataró estan tancades temporalment i no fan atenció presencial. Mentre duri l'estat d'alarma l'atenció se seguirà fent per  mitjans telemàtics.

 

Mitjans telemàtics que es poden utilitzar per presentar les reclamacions de consum

Correu electrònic:  omic@ajmataro.cat

O per internet a: Tràmits en línia

 

Telèfon d'informació a les persones consumidores

D'acord amb el que estableix l'article 126-12 del Codi de Consum de Catalunya l' Administració de la Generalitat ha de garantir que les persones consumidores tinguin informació telefònica  sobre llurs drets i deures. Per qualsevol consulta sobre els drets de les persones consumidores es pot trucar al telèfon de consum de l'Agència Catalana del Consum, que és el 012 (de dilluns a divendres no festius, de 8h a 22h.)  Segons informació de la Generalitat (26/3/2020) el cost aproximat de la trucada és entre 0,43€ a 0,83€, segons l’operadora de telefonia que tingueu. (IVA inclòs)

En aquest telèfon es pot demanar la informació que calgui sobre temes de consum i si finalment s'ha de presentar una reclamació es podrà fer a l'OMIC de Mataró, sigui  per internet o bé a l'adreça omic@ajmataro.cat .

Per demanar informació sobre l'estat de les reclamacions que ja s'hagin presentat  a l'OMIC , és pot utilitzar el  correu omic@ajmataro.cat (resposta en un termini màxim de 72h)

Informació sobre l'estat dels expedients de les reclamacions

Els expedients de mediació i d'arbitratge de consum que estaven en tràmit i les noves sol·licituds que es presentin per l'oficina virtual de tràmits de l'Ajuntament de Mataró, seguiran la seva tramitació, encara que si no disposeu de mitjans telemàtics o no podeu respondre les nostres notificacions o les al·legacions de les empreses, no us heu de preocupar perquè s'han suspès els termes i interromputs els terminis dels procediments administratius i un cop finalitzi l'estat d'alarma es continuarà amb la reclamació allà on va quedar el tràmit.

Consells en relació a la presentació de reclamacions relacionades amb la COVID-19

L'Agència Catalana del Consum està informant puntualment sobre les afectacions del coronavirus per a les persones consumidores. Podeu consultar el seu web i en especial el següent enllaç: http://consum.gencat.cat/ca/detalls/noticia/Viatges-a-zones-afectades-COVID-19

Des de l’Agència Catalana del Consum  i des de l'Oficina Municipal d'informació al Consumidor us demanem que es faci un consum responsable i solidari i recomanem planificar les compres, comprar només el necessari i no acumular productes

En aquests enllaços de l'Agència Catalana del Consum hi trobareu algunes recomanacions generals sobre temes de consum:

També en aquests enllaços de l'Agència Catalana del Consum hi trobareu les afectacions del Reial Decret-llei 8/2020, de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19, relacionades amb les persones consumidores. (vegeu text)