Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mediació

Escoltar

Mediació

La mediació ciutadana és una tècnica de gestió de conflictes on dues o més parts enfrontades prenen protagonisme en la recerca de solucions, on s’escolta cadascun dels posicionaments i s’arriba a solucions negociades i consensuades amb el compromís d’acomplir allò pactat.

Tot aquest procés està dirigit per un tercer neutral, el mediador o la mediadora, orientat cap a la consecució d’un acord satisfactori per a les parts, tot respectant els seus interessos i les seves diferències, on tots guanyen i cap perd.

La mediació, a diferència d’altres sistemes de resolució de conflictes, fa que tota la responsabilitat recaigui en les parts, que són qui finalment gestionaran el conflicte. La relació entre ambdós nivells no és jeràrquica, sinó de mútua interdependència. La intervenció del professional ha d’anar adreçada a l’assoliment de dos objectius: la revalorització i el reconeixement.


En quines situacions s'utilitza?
Treballem amb els casos següents:

  • Comunitari i veïnal: convivència, sorolls, malentesos, neteja...
  • Espais públics: places, carrers, equipaments...
  • Relacionats amb l'activitat econòmica: comerços, hostaleria, lloguer...
  • Entre entitats i associacions
  • En l'àmbit escolar
  • Familiars: parelles, relacions pares i fills, germans...
  • Qualsevol altre desacord entre persones

Sol·licitar el servei

Contacte:

Servei de Mediació Ciutadana
(equipament accessible)

Adreça: ronda de Lluís Companys, 21 08302 Mataró
Tel.: 699 781 420 (horari d'atenció: diluns dimecres i divendres de 9  a 16h i dimarts i dijous, de 9 a 14 h i de 16 a 19 h)


Correu electrònic: lnadal@ajmataro.cat
Horari: de dilluns a divendres de 10 a 14 h i dimarts i dijous de 16 a 19 h

 

Amb el suport de :

 Diputació de Barcelona

Equipaments