Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Oficina d’atenció i intervenció en ocupacions

Escoltar

Oficina d’atenció i intervenció en ocupacions

oficina ocupacions2.jpgL'Oficina d’atenció i intervenció en ocupacions amb l’objectiu de coordinar l’atenció a la ciutadania i la intervenció de tots els serveis municipals amb competències en aquesta matèria. 

Les tasques principals d’aquesta nova oficina, impulsada des de l’Àrea de Seguretat Pública, són:

-Coordinar l’actuació transversal dels serveis municipals amb competències en matèria d’ocupacions (Policia Local, Habitatge, Salut Pública, Convivència i Civisme, Mediació, Oficina de suport a comunitats de veïns, Benestar Social...).

-Conduir la interacció de l’Ajuntament amb l’administració de justícia, cossos policials i operadors immobiliaris.

-Desplegar un protocol d’actuació coordinat i permanent per a la prevenció i intervenció en ocupacions.

-Establir un seguiment exhaustiu i continuat de casos d’ocupació considerats prioritaris perquè hi tinguin associades situacions de delinqüència comuna, riscos de salubritat o estructurals o conflictes de convivència.

-Organitzar el servei d'orientació i informació jurídica a la ciutadania i comunitats de veïns: aquest servei va a càrrec d’advocats especialistes en exercici designats per l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Mataró (ICAMAT). Aquest servei es presta els divendres laborables de 9 a 14 h de forma itinerant a les oficines Centre, Rocafonda i Cerdanyola de l’Espai Mataró Connecta, i sempre amb derivació prèvia des dels serveis de Policia Local; Convivència i Civisme i Programa de Suport a les Comunitats de Veïns. Les persones interessades, doncs, s'han d'adreçar a qualsevol d'aquests serveis indicats en funció del que considerin que s'ajusta més al seu cas. Si una persona vol modificar/consultar una cita ja concertada, haurà de contactar amb el servei que la va derivar.