Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mediació en habitatge

Escoltar

Mediació en habitatge

La mediació ciutadana és una tècnica de gestió de conflictes on dues o més parts enfrontades prenen protagonisme en la recerca de solucions, on s’escolta cadascun dels posicionaments i s’arriba a solucions negociades i consensuades amb el compromís d’acomplir allò pactat.

Tot aquest procés està dirigit per un tercer neutral, el mediador o la mediadora, orientat cap a la consecució d’un acord satisfactori per a les parts, tot respectant els seus interessos i les seves diferències, on tots guanyen i cap perd.
 
La mediació, a diferència d’altres sistemes de resolució de conflictes, fa que tota la responsabilitat recaigui en les parts, que són qui finalment gestionaran el conflicte. La relació entre ambdós nivells no és jeràrquica, sinó de mútua interdependència. La intervenció del professional ha d’anar adreçada a l’assoliment de dos objectius: la revalorització i el reconeixement.
 
En quines situacions s'utilitza?
 
El Servei de Mediació de Mataró treballa amb els casos següents:
 
  • Comunitari i veïnal: Convivència, sorolls, malentesos, neteja...
  • Espais públics: Places, carrers, equipaments...
  • Relacionats amb l'activitat econòmica: Comerços, hostaleria, lloguer, etc.
  • Entre entitats i associacions.
  • De l'àmbit escolar.
  • Familiars: Parelles, relacions pares i fills, germans...
  • Habitatge: Situacions de dificultat per a fer front al pagament de la hipoteca o del lloguer.
  • Qualsevol altre desacord entre persones