L'aplicació MataróNeta forma part d'un nou servei de neteja de la
ciutat que es basa en tres eixos: la incorporació d'una aplicació
tecnològica, la participació ciutadana i la creació d'unes brigades
d'intervenció ràpida del servei.
Aquesta és una de les accions incloses en el Pla d'Acció del servei de
recollida de residus i neteja urbana de la ciutat i posa de relleu els
valors de proximitat i complicitat entre el servei i el ciutadà que han
de permetre millorar el servei i la qualitat de l'espai urbà.
Amb la nova aplicació MataróNeta, els ciutadans adquireixen un paper
actiu en la gestió de la neteja urbana en contacte directe amb els
operaris del Servei. L'aplicació està dissenyada per tal que es puguin
comunicar incidències relacionades amb la neteja de la ciutat
mitjançant l'enviament d'imatges geolocalitzades.
Els operaris de la brigada d'intervenció ràpida reben i atenen directament aquestes
incidències, ja que són els responsables d'actuar de manera àgil. Un
cop resolta la situació, el ciutadà rep un comunicat informant-lo que
la seva incidència ja ha estat solucionada.
Les brigades d'intervenció ràpida estan formades per 4 operaris amb
un vehicle i un terminal mòbil cadascuna. Treballen tots els matins i
les tardes, distribuïdes per les 4 zones de la ciutat segons els 4 codis
postals.
L'aplicació es pot descarregar gratuïtament en qualsevol dispositiu
mòbil a través d'App Store o Google Play.