Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Recollida de residus

Escoltar

Recollida de residus

Mataró està desenvolupant un nou model de recollida selectiva dels residus. L'objectiu general és millorar la qualitat de la via pública i incrementar la recollida selectiva de qualitat, primer pas per fer possible l'economia circular.

Aquest objectiu es divideix en diferents línies de treball:

  • Incorporar gradualment nous models de recollida innovadors vers la individualització i la corresponsabilització dels generadors, potenciant la prevenció de residus i la màxima recollida selectiva de qualitat.
  • Aplicar una fiscalitat més justa.
  • Incrementar la participació ciutadana en el disseny i desenvolupament del model de gestió de residus.
  • Operar i millorar les eines Smart City i TIC per a la gestió i seguiment del servei, així com amb la relació i comunicació bidireccional amb els usuaris.
  • Incorporar l’ús de tecnologies netes i de baixa emissió acústica en els vehicles i mitjans emprats.
  • Millorar el manteniment i neteja dels contenidors.
  • Mantenir i avançar en la qualitat de la neteja del municipi i la percepció de bona presència de l’espai públic.
  • Optimitzar els serveis i millorar encara més la seva qualitat.

Per fer-ho possible l'Ajuntament ha augmentat en 1,6 milions d’euros la despesa anual que destina als serveis de neteja i recollida de residus (s'ha passat de 10,2 a 11,8 milions), i la despesa per habitant destinada a aquests conceptes també ha crescut de 72,93 € per habitant i any (2020) a 92,72 € per habitant i any.

A més, s’ha aconseguit un ajut de Compra Pública d’Innovació de l’Agència de Residus de Catalunya per valor de 3.479.949,82 €. L’ajut permetrà finançar prop del 50 % del cost total del projecte presentat (7.655.757,72 €) que contempla, entre altres accions, implantar la recollida a domicili de voluminosos, el Porta a Porta comercial, el Porta a Porta domèstic a urbanitzacions i un barri residencial dins el nucli urbà., la Recollida Selectiva Mòbil al Centre o els futurs serveis de recollida en contenidors intel·ligents.
 
La implantació del Porta a Porta comercial del centre també forma part del projecte «Mataró: innovació urbana al comerç. La digitalització i la sostenibilitat com eixos de transformació de l'àrea comercial urbana del centre de Mataró» que es troba emmarcat en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU. Concretament contribueix a la Inversió 4 del Component 13 del PRTR.
 
Picture1.png