Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Anella ciclista

Escoltar

Anella ciclista

PLANOL_Anella.jpg
L’anella ciclista de Mataró vol facilitar i motivar la mobilitat amb bicicleta, incentivant el canvi de mitjà de transport en part dels desplaçaments que la ciutadania realitza ara en vehicle privat. Així, farem trajectes més segurs i disminuirem els nivells de partícules de CO2 presents a l’aire, ja que cada quilòmetre de carril bici construït equival a treure de la circulació 1.589 cotxes.
 
Amb l’anella ciclista, ara en construcció, Mataró amplia l’extensió de carrils bici, passant de 6,5 km a una xarxa de 15 km, amb trams interconnectats entre ells i arribant als llocs i equipaments que generen més mobilitat a la ciutat. També connecta amb el Centre, i amb els municipis veïns d’Argentona i Cabrera de Mar pel Camí del Mig, i amb Sant Andreu de Llavaneres a través del Camí de les Cinc Sènies.
 
Les obres s’emmarquen en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Mataró, aprovat definitivament al març de 2021, i en el Pacte per a la Mobilitat signat al 2016 per tots els grups municipals que llavors tenien representació a l’Ajuntament.
 
En total, s’habiliten 12 nous trams de carrils bici segregats del trànsit motoritzat. Es preveu que les obres s'executin entre juliol de 2021 i març 2022:
 
T1 Ronda d’Alfons X El Savi - Camí de la Geganta: 1.805 m   EN EXECUCIÓ
 
T2 Plaça de Granollers – Plaça de Serra i Xifra: 623 m
 
T3 Camí del Mig: 703 m
 
T4 Pont de la riera d’Argentona: 201 m
 
T5 Jaume Isern – Argentona: 709 m  
 
T6 Camí del Mig - Miquel Biada: 656 m  EN EXECUCIÓ
 
T7 Enric Prat de la Riba (Floridablanca - Alfons X El Savi): 625 m   EN EXECUCIÓ
 
T8 Porta Laietana – La Rambla: 1.121 m EN EXECUCIÓ
 
T9 Via Sèrgia: 1.095 m
 
T10 Camí Ral (Floridablanca - Rda. de Miguel de Cervantes): 362 m
 
T11 Ronda de Joan Prim – Ronda de Barceló: 600 m EN EXECUCIÓ
 
T12 Plaça d’Alfred Opisso: 100 m
 
 
Les obres suposen la reordenació de la mobilitat d’aquests vials. Per tant, comportaran canvis en la distribució d’usos de la calçada i, en alguns casos, també de l’espai destinat a estacionament.
 
Les obres de l’Anella ciclista tenen un cost previst de 756.198,72 € (IVA inclòs). Es financen en bona part (50 % del cost sense IVA) amb ajuts del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). L’Ajuntament també ha rebut una subvenció de 50.000 € de la Diputació de Barcelona.