Ciutadans Mataró reclama que s’impulsin mesures que redueixin l’elevat increment del preu de l'electricitat

Escuchar
Logo de Grupo municipal Cs

Grupo municipal Cs

La información que aparece en este artículo es reponsabilidad del Grupo municipal Cs

Miércoles 3 febrero 2021

Ciutadans Mataró ha presentat una moció en la que es reclama que s’impulsin mesures que permetin reduir l’elevat increment del preu de l’electricitat. La iniciativa es porta a terme a tots els ajuntaments catalans en els que la formació taronja compta amb representants.

En l’escrit es constata la necessitat que s’adoptin mesures per reduir l’impacte que té la pujada del preu de l’electricitat entre les famílies i els consumidors vulnerables. I es demana que l’ajuntament de Mataró insti al Govern d’Espanya a elaborar de forma urgent un Pla de Garantia de Subministres bàsics. Tal i com ha explicat la portaveu de Cs a l’Ajuntament de Mataró, Cristina Sancho, això permetria “poder detectar i intervenir en situacions en que es detectin carències pel que fa a l’accés dels subministres bàsics”.

Segons Cristina Sancho aquest pla hauria de contemplar ajuts econòmics a col·lectius vulnerables per finançar les despeses en subministres; acords amb les companyies per tal de que abans de tallar el subministres facin un preavís, cosa que permetria detectar els casos vulnerables; i altres acords per compensar les despeses derivades de la suspensió de la interrupció dels subministraments a causa dels impagaments.

Així mateix la portaveu de Cs ha explicat que la proposta que es debatrà en el proper ple municipal insta al Govern d’Espanya a acabar amb la doble imposició en les factures de la llum i el gas, eliminant els impostos de l’electricitat i dels hidrocarburs de la base imponible de l’IVA, el que permetria rebaixar els preus que paguen les famílies a l’hora que permetria a les empreses ser més competitives, ja que els costos en aquests serveis serien similars als que es paguen en d’altres països europeus.

Finalment, també es reclama un tipus d’IVA reduït del 10% per les factures de la llum i el gas, com a mínim, mentre duri la situació d’excepcionalitat derivada de la pandèmia.