Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Història

La primera vegada que s’esmenta l’arxiu a la documentació és al 19 de desembre de 1684. Ja el 1870 es va encarregar l’organització de l’Arxiu al Sr. Josep Manén, i ha tingut una persona responsable al capdavant des de llavors (la primera plaça d’arxiver es va convocar el 1933). La data d’inauguració de l’actual edifici de l’arxiu (Can Palauet) és el 20 de desembre de 1997.

Imatge de les instal·lacions de l'arxiu municipal de Mataró

Abans de la ubicació actual, l’Arxiu Municipal havia estat, des de temps immemorials, al segon pis de l’edifici de l’Ajuntament a la Riera (tot i que durant un breu període de temps es va instal·lar a Can Serra 1931-1932).


El sistema d’arxiu municipal està format pels Arxius d’oficina; l’Arxiu central, gestionat per la Secció de gestió documental i arxiu, que depèn de la Secretaria General de l’Ajuntament de Mataró, i l’Arxiu històric que és gestionat per l’ACM, segons el conveni de creació dels arxius comarcals i segons el protocol de funcionament vigent.