Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Espai Mataró Cuida-CareCityLab

Mataró commemorarà el pròxim 15 de juny el Dia Mundial de la presa de consciència sobre l’abús i el maltractament a les persones grans

L'Ajuntament en el marc del DM de la presa de consciència sobre l’abús i el maltractament a les persones grans organitza una caminada popular i una jornada de portes obertes a l’Espai Mataró Cuida-CareCityLab.

La iniciativa, impulsada per l’Ajuntament, s’emmarca en la campanya comarcal “Sumem passes contra el maltractament a les persones grans”, promoguda pel Consell Comarcal del Maresme.

La jornada començarà a les 9 h amb una caminada accessible de quatre quilòmetres pel front marítim de la ciutat, oberta a tota la ciutadania. El recorregut finalitzarà a l’Espai Mataró Cuida-CareCityLab, on fins a les 13 h s’hi faran activitats divulgatives, visites guiades, demostracions i tallers vinculats a les cures, l’envelliment saludable i l’autonomia personal.

Segons dades municipals, a Mataró les persones majors de 65 anys representen gairebé el 20% de la població i durant el 2025 s’han detectat 84 situacions de maltractament. L’Ajuntament destaca la necessitat de continuar treballant en la sensibilització i la detecció precoç d’una problemàtica sovint invisibilitzada.

L’activitat és gratuïta i les inscripcions es poden formalitzar fins al 12 de juny.

Publicat a