Mobilitat

lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem lorem
La mobilitat sostenible s’ha convertit en un repte per a ciutats com Mataró. Reduir els desplaçaments en vehicle privat i augmentar els desplaçaments realitzats en transport públic esdevé bàsic per a una mobilitat equitativa, segura, eficient i sostenible.
Un transport públic que garanteixi el dret a la mobilitat de totes les persones i promogui la cohesió social, redueixi l’impacte sobre el medi ambient i optimitzi l’ús de l’espai disponible, garanteixi la seguretat de les persones a la via pública i la seguretat de les persones usuàries dels diferents modes de transport.
Un transport públic que afavoreixi la competitivitat de la ciutat i la fluïdesa dels diferents mitjans de transport.
Per donar resposta a aquest repte, a Mataró comptem amb un sistema de transport públic conformat per tres xarxes diferenciades: autobusos urbans, autobusos interurbans i ferrocarril.
Un dels objectius recollits en el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible és desenvolupar una xarxa ciclista, preferentment en calçada, bé creant carrils bici segregats a partir de carrils de circulació o aparcament, o bé en coexistència amb la resta de vehicles reduint la velocitat de circulació.
La xarxa de carrils bici actual disposa de 8.164 m de carrils classificats de la següent manera:- Carril bici protegit (via per a ciclistes segregada físicament de la resta de la calçada): 1.823 m
- Voreres bici (via ciclista senyalitzada sobre la vorera): 5.854 m
- Carril bici (via ciclista adossada a la calçada): 487 m