Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Context i estat del projecte

Escoltar

Context i estat del projecte

Veure vídeo.

Títol 1

Aquest model es troba en fase de construcció i neix del treball previ de tres serveis municipals que tenen funcions compartides en matèria d’orientació: Educació, Ocupació i Joventut.

Amb la creació de la Comissió d’Orientació, en el marc del Consell de la Formació Professional de Mataró, es va fer un pas endavant, consolidant una xarxa d’agents del territori, i que amb el projecte NOE.4.10 Noves Oportunitats Educatives de la Diputació de Bacelona s’ha estat consolidant.

A partir d’aquest treball previ s’ha identificat el concepte de Mataró Orienta com a paradigma per englobar totes les accions, actuacions, projectes i programes relacionats amb l’orientació a la ciutat. Actualment es manté el treball de desenvolupament i consolidació del projecte i dels seus objectius, les línies d’actuació i els continguts, entre d’altres.

En el desenvolupament de la construcció d’aquest model d’orientació al territori, s’ha anat ampliant la xarxa d’agents implicats en les diferents línies de treball per tal de construir un model integrador mitjançant processos participatius i una cooperació pública-privada.

Línies de projecte

1. Construcció i implantació d’un sistema d’orientació de qualitat. adreçat a la ciutadania, que vetlli pel desenvolupament personal/professional de cada persona, l’ajustament de les necessitats del territori quant a perfils professionals., Un sistema qque fomenti la formació al llarg de vida i la millora professional contínua tot, que oferinteixi opcions de futur a totes les persones. i faciAconseguir que aquest sistema faci que el teixit productiu de la ciutat sigui interessant per a la seva ciutadania, per treballar-hi i mantenir-s’hi de manera perdurable, fent que tota aquesta qualificació i coneixement perduri i ajudi a progressar tant a la ciutat, a les empreses del territori, com a lesom a les persones que hi viuen.

2. Creació i consolidació d'una xarxa d'entitats orientadores que treballin de manera col·laborativa i coordinada.

3. Elaboració de la cartera de serveis i recursos d’orientació del territori que doni suport a la tasca orientadora tot proporcionant eines a la ciutadania i als agents orientadors per facilitar i millorar la seva tasca.

4. Creació d’una marca identificadora de Mataró Orienta que serveixi per posar en valor aquesta tasca orientadora com a projecte comú de ciutat i n’identifiqui els seus agents. També per fer visible que l’assessorament en els processos orientadors és una eina a disposició de la ciutadania i que sempre se’n pot fer ús.