ID: f0518
Nom: Jo puc canviar-ho!Dels debats a l’acció- Novetat
Àrees temàtiques: Història i patrimoni cultural,Educació en les arts,Comunicació i llengua,Ciències naturals i medi ambient,Salut i consum,Esports,Educació per a la igualtat i la solidaritat,null,Economia i empresa,Tecnologia
Àmbits: Àmbit lingüístic,Àmbit matemàtic,Àmbit científicotecnològic,Àmbit social,Àmbit artístic,Àmbit d’educació física,Àmbit d’educació en valors,Àmbit escola i família
Persones destinatàries: Educació Secundària Obligatòria,Batxillerat,Docents
Objectius: Generar un model d’activitat que s’estengui cap a la innovació oberta adaptada al model educatiu de l’escola per la seva tasca de capacitació i formació de l’alumnat, amb un entorn que l’empoderi per a fer un ús efectiu de la innovació oberta. Realitzar un exercici experiencial amb un grup classe de l’escola on hi hagin vinculades altres entitats de la ciutat on es trobi l’escola per capacitar professorat i alumnat en competències, processos i habilitats d’innovació en dades obertes, així com en identificar les possibilitats i oportunitats que ofereix aquest actiu comú.
Descripció breu: “Jo puc canviar-ho! Dels debats a l’acció” és una col•laboració entre la Fundació Iluro i els centres educatius per crear i desenvolupar projectes que donin solució a reptes socials de la ciutat de Mataró.
Descripció: La Casa Coll i Regàs esdevé un espai d’experimentació que té per objectiu difondre els coneixements i la descoberta d’una manera experimental. S’inicia amb l’experiència del modernisme com a punt de partida per abordar els moviments d’art, urbanisme i socials actuals. És a dir, un espai de referència que serveix per poder desenvolupa-hi activitats diverses de debat, educació i creació entorn de la societat del s. XXI. Com a l’evolució dels Debats des de l’Obrador neix el projecte educatiu JO PUC CANVIAR-HO! DELS DEBATS A L’ACCIÓ, una proposta educativa basada en el learning by doing de co-creació on els participants col•laboren en totes les etapes del projecte: - Definició de preguntes. - Desenvolupament d’hipòtesis. - Discussió de resultats - Resposta a noves preguntes. Centrada en processos comunitaris amb una investigació transversal a través de la innovació i la implicació directe de tota la comunitat educativa. La metodologia de treball de cadascun dels projectes d’innovació comunitària, es despleguen a partir de tres fases: • Co-disseny: activitats i tallers inicials per conèixer el context local, identificar les problemàtiques més rellevants, i dissenyar plegats possibles solucions en dades obertes que generin valor comunitari i adrecin aquesta problemàtica. • Co-prototipa: sessions de treball per anar generant prototips d’aquestes solucions i anar-les enriquint i millorant. • Co-presenta: sessions de treball per a desenvolupar una proposta comunicativa i/o de presentació dels resultats del projecte. • Co-accelera: sessions per a l’acompanyament i assessorament als projectes guanyadors. El resultat esperat final d’aquest procés, amb un treball col•laboratiu entre grups d’alumnes, serà un producte o servei basat en dades obertes, amb valor social i comunitari, i que adreça una problemàtica o repte de Mataró i/o del territori. El qual a partir de les sessions d’accelaració es treballarà perquè el projecte es faci realitat.
Qui organitza: Fundació Iluro
Díes: De dilluns a divendres
Horari: Horari lectiu
Durada: Projecte personalitzat de llarga durada. Dependrà de les necessitats dels centres educatius.
Lloc: Casa Coll i Regàs Centres educatius
Mapa: Mostrar mapa
Preu: A concretar (pressupost segons necessitats)
Grup: Grups de 30 alumnes
Període d´inscripció: Durant el curs escolar
Període de realització: Curs escolar
Reserves: escoles@fundacioiluro.cat / T. 937908474
Observacions (necessitats tècniques i altres): És un projecte que es pot personalitzar depenent de les necessitats de cada centre educatiu.És un projecte transversal que inclou totes les àrees temàtiques i àmbits, tot depèn del projecte que vulgui desenvolupar l’alumnat.