Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró es promociona al Saló Internacional del Turisme a Catalunya

Escoltar

Mataró es promociona al Saló Internacional del Turisme a Catalunya

L'alcalde, Joan Antoni Baron, ha presidit avui, al Saló Internacional del Turisme a Catalunya (SITC), la presentació de les XI Jornades Gastronòmiques del Plat de Mataró, sèpia amb pèsols i patates. L'han acompanyat la presidenta de l'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), Alícia Romero, i el president del Gremi d'Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme, Antoni Graupera.

Aquesta activitat és una de les accions per promocionar l'oferta turística de la ciutat que Mataró presentarà al SITC, que té lloc al recinte firal de Montjuïc (Barcelona) del 17 a 20 d'abril.

Mataró disposa al saló d'un mostrador dins l'estand institucional de la Diputació de Barcelona, on també tenen mostradors 9 municipis més de la província. Tots 10 municipis han estat seleccionats bé, per tractar-se de destinacions turístiques consolidades, o bé, com en el cas de Mataró, per realitzar una important aposta pel turisme.

Els objectius principals de la presència de Mataró al SITC són, en primer lloc, posicionar la ciutat com a destinació de turisme urbà amb una atractiva oferta de productes: comerç urbà, cultura, mar, natura, tecnologia...i en segon lloc, aprofitar la plataforma del SITC, que espera rebre més de 200.000 visitants en gran majoria de la regió metropolitana de Barcelona, per avançar i difondre les activitats culturals i turístiques de la ciutat de cara a l'estiu.

Em aquest sentit, l'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM) i el Patronat Municipal de Cultura (PMC) han treballat conjuntament en la preparació del material de promoció de ciutat amb 5 activitats com a eixos principals:

  • Les Santes, Festa Major de Mataró. Són les festes de les santes patrones de la ciutat de Mataró, santa Juliana i santa Semproniana. Tenen lloc del 24 al 29 de julio.

  • Cruïlla de Cultures, Festival de Músiques. El festival arriba a la seva quarta edició amb la proposta de reunir músiques d'arrel i el més destacat de les músiques del món.

  • El Festival Shakespeare. El certamen de teatre, que inclou també altres arts escèniques, i que gira entorn el cèlebre autor anglès, se celebrarà el mes d'agost a Mataró, que n'és la nova seu.

  • La cartera de rutes i visites guiades i audioguiades de l'estiu. Inclou, entre d'altres, la Ruta modernista, la Ruta Puig i Cadafalch o la Ruta del Mar. L'any passat 970 persones van fer alguna de les rutes o visites.

  •  L'oferta d'activitats nàutiques i equipaments i serveis de les platges. La temporada d'estiu compta, a més de l'oferta lúdica, esportiva i d'oci que es pot desenvolupar a les platges, amb un ampli ventall d'activitats nàutiques com batejos, immersions per conèixer l'alguer de Mataró, etc.

El missatge que es projecta a la fira està en la mateixa línia que la campanya de comunicació engegada l'estiu passat "Troba el teu dia d'estiu a Mataró".

A més, l'IMPEM, juntament amb altres entitats i empreses culturals i turístiques de la ciutat, ha programat diverses accions i activitats de promoció durant la fira. Una és la presentació de les XI Jornades Gastronòmiques del Plat de Mataró, sèpia amb pèsols i patates. Aquesta activitat compta amb el suport del Gremi d'Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme i de l'Escola de Restauració i Cambreria de Mataró, que oferiran un tast del plat de Mataró.

Una altra de les activitats de dinamització preparades és el sorteig d'un cap de setmana a la ciutat per a dues persones durant el qual el guanyador podrà realitzar diverses activitats:

·        Inclou 2 entrades per a un dels concerts del Cruïlla de Cultures, Festival de Músiques.

·        Allotjament i esmorzar a l'Hotel NH Ciutat de Mataró.

·        Bateig subaquàtic al Port de Mataró, amb l'empresa Nimansub. 

·        Dinar en un restaurant de la ciutat.

·        Visita i ruta audioguiada per descobrir el patrimoni de la ciutat.

També se sortejaran entrades per al Festival Shakespeare.

Col·laboració de la Casa d'Oficis Mataró CTC, Comerç i Turisme per a la ciutat

El mostrador de Mataró comptarà amb la participació dels alumnes de la Casa d'Oficis Mataró CTC, Comerç i Turisme per a la ciutat, que realitzaran les seves primeres pràctiques en atenció turística als visitants.

Aquest programa de formació i treball adreçat a joves en situació de desocupació, s'emmarca dins les actuacions municipals que impulsa l'IMPEM  amb l'objectiu de generar ocupació de qualitat.