La nau Vapor Gordils tindrà ús administratiu per acollir l’oficina de l’Agència Estatal d’Administració Tributària
L’antic edifici industrial està catalogat amb nivell A
La Junta de Govern Local va aprovar ahir, 23 de març, inicialment assignar ús administratiu a la nau industrial Vapor Gordils, que està ubicada al número 68 del carrer de Sant Agustí. L’Ajuntament té previst atorgar a l’Agència Estatal d’Administració Tributària una concessió demanial perquè pugui traslladar-hi les seves oficines, que ara es troben al costat de l’antic cinema Iluro (Camí Ral, 523).
Les actuals dependències de la delegació d’Hisenda a Mataró han quedat obsoletes i necessiten una nova ubicació. Segons el planejament vigent, la parcel·la on hi ha la nau Vapor Gordils està qualificada com a sistema d’equipaments comunitaris. L’edifici ha estat cedit recentment a l’Ajuntament en el marc de la reparcel·lació de l’àmbit Cooperativa Agrària i actualment no s’hi fa cap activitat.
L’edifici té planta baixa i dos pisos, a més d’un espai annex que té funció de pati. La nau està inclosa al Pla especial del patrimoni arquitectònic de Mataró amb nivell de protecció A (façanes, volumetria i estructura general). Per a qualsevol intervenció en l’edifici caldrà un informe favorable de la Secció de Patrimoni Arquitectònic de l’Ajuntament.