Deu municipis mitjans de Catalunya aborden l’impacte de les campanyes de promoció de ciutat al TecnoCampus
El regidor de Promoció Econòmica i Innovació de l’Ajuntament de Mataró, Miquel Rey, i el diputat de Comerç de la Diputació de Barcelona, Jordi Subirana, han donat la benvinguda aquest matí als responsables i especialistes en city màrqueting que s’han reunit al TecnoCampus.
La direcció de Promoció Econòmica de l’Ajuntament ha organitzat un workshop per valorar les accions de promoció de ciutat que ens darrers anys han tirat endavant un bon grapat de municipis catalans amb la intenció d’atraure visitants i contribuir així al desenvolupament econòmic local i el dinamisme turístic i cultural. La jornada compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i han assistit prop de 50 persones dels següents municipis: Figueres, Granollers, Mataró, Olot, Tarragona, Vic, Sant Boi, Sabadell, Blanes i Terrassa.
Girona 10, Dies Bojos, Mataró Opportunity Weekend, Family Week, Blanes 12,… En els darrers anys, s’han programat a les ciutats mitjanes catalanes accions de promoció de la ciutat basades en preus baixos i un ampli catàleg d’ofertes i activitats. Aquestes iniciatives tenen una forta capacitat d’atracció de visitants i també estimulen l’ús dels establiments turístics per part dels residents. Per exemple, unes 30.000 persones s’ha inscrit aquest 2014 a la promoció de Girona 10, la ciutat pionera en aquest tipus d’esdeveniments.
L’acte estava organitzat com un taller de treball, distribuït en tres àmbits: l’impacte de les campanyes, la participació dels agents i les tendències per als propers anys. Durant la sessió, el professor de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona, José A. Donaire, ha presentat un informe amb el balanç d’aquestes accions promocionals.