Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament simplifica el tràmit per obtenir el Carnet blau amb la consulta en línia de dades d’altres administracions

Escoltar

L’Ajuntament simplifica el tràmit per obtenir el Carnet blau amb la consulta en línia de dades d’altres administracions

Preveu estalviar aquest any 16.000 desplaçaments que els ciutadans havien de fer per aconseguir documentació

L’Ajuntament de Mataró ha simplificat el tràmit per obtenir el Carnet blau, que permet aconseguir beneficis i especials avantatges en determinats serveis municipals, com per exemple el transport gratuït amb el Mataró Bus. Des de la setmana passada, els ciutadans que el sol·liciten s’estalvien haver d’aportar la documentació d’altres administracions necessària per valorar si reuneixen els requisits establerts, sempre i quan autoritzin al personal municipal a fer la consulta en línia d’aquestes dades.

 

Per sol·licitar aquesta acreditació personal els ciutadans haurien de recavar documentació de l’Institut Nacional de la Seguretat Social, de l’Agència Tributària i de la Generalitat de Catalunya en el cas de discapacitats. Ara, el personal de les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament que atenen aquestes sol·licituds, i del Servei de Benestar Social si es tracta de menors d’edat, poden descarregar en línia, i en el mateix moment que es fa el tràmit, la informació oficial que subministren aquestes administracions.

 

Les consultes es fan a través de la plataforma Via Oberta del Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC). L’Ajuntament estima que durant aquest any estalviarà als sol·licitants haver de fer un mínim de 16.000 desplaçaments per aconseguir documentació d’altres administracions només per a aquest tràmit.

 

A banda de l’agilitat en la consulta de dades fiscals i patrimonials dels sol·licitants, el tràmit per obtenir el Carnet blau s’ha simplificat profundament amb l’entrada en vigor del seu Reglament. Des d’aquest any, els ciutadans majors d’edat poden fer la sol·licitud i obtenir en una única atenció, si reuneixen els requisits, l’acreditació personal i les targes de transport associades. Amb el sistema que s’utilitzava fins al passat gener, per poder obtenir la tarja definitiva els sol·licitants havien de fer fins a 4 visites a les oficines municipals, més els corresponents trasllats a les altres administracions.

 

 

Via Oberta

 

La plataforma Via Oberta és un dels serveis que ofereix el Consorci AOC, que té entre altres objectius promoure la interoperabilitat dels sistemes d’informació catalans amb la resta d’administracions. El Consorci AOC va ser constituït al 2001 per la Generalitat de Catalunya i l’entitat de governs locals Localret.

 

L’Ajuntament de Mataró és una de les administracions adherides al conveni per impulsar l’ús de Via Oberta. A partir d’aquest acord de col·laboració, els serveis informàtics de l’Ajuntament han pogut desenvolupar un seguit d’eines informàtiques que faciliten als treballadors municipals l’accés a informació subministrada per altres administracions, com ara imports de prestacions públiques, dades relatives a la declaració de la renda o situació laboral d’una persona.

 

L’Ajuntament està impulsant la utilització d’aquesta eina en altres processos administratius amb l’objectiu d’evitar als ciutadans desplaçaments innecessaris.