Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

En marxa la primera acció dels Espais de col·laboració ciutadana

Escoltar

En marxa la primera acció dels Espais de col·laboració ciutadana

Un grup de ciutadans i ciutadanes col·laboren amb l’Ajuntament per millorar la usabilitat de la Bústia de consultes, queixes i suggeriments

La primera acció dels Espais de col·laboració ciutadana s'ha centrat en la usabilitat de la Bústia de consultes, queixes i suggeriments. FOTO: Ajuntament
La primera acció dels Espais de col·laboració ciutadana s'ha centrat en la usabilitat de la Bústia de consultes, queixes i suggeriments. FOTO: Ajuntament

Aquest dilluns s’ha iniciat la primera acció del projecte d’Espais de col·laboració ciutadana, que té com a objectiu millorar la Bústia de consultes, queixes i suggeriments. Una desena de ciutadans i ciutadanes participen en aquesta iniciativa aportant la seva visió sobre quins canvis s’haurien d’aplicar en aquesta eina de comunicació amb l’Ajuntament per fer-la més usable i adaptada a les necessitats dels usuaris.

Des del novembre de 2023 està disponible la inscripció de persones per formar part dels Espais de col·laboració ciutadana. Una trentena de ciutadans i ciutadanes s’han apuntat fins ara per col·laborar amb l’Ajuntament en la millora de serveis i tràmits municipals. En aquesta primera acció s’ha fet una selecció aleatòria de diferents perfils per edats i interessos manifestats inicialment, i s’ha complementat la tria de col·laboradors amb persones que han utilitzat recentment i de manera intensiva la Bústia de consultes, queixes i suggeriments. S’ha pogut generar així un grup de persones heterogeni entre aquells que ja coneixien aquesta eina de comunicació i altres voluntaris amb interès per millorar serveis en general.

Ahir dilluns es va efectuar la primera sessió de treball entre les persones participants a Espai Mataró Connecta on se’ls va presentar el projecte i quines tasques se’ls demana efectuar. Durant els propers dies els col·laboradors i col·laboradores interactuaran amb la Bústia, se’ls demana que emplenin un qüestionari i que efectuïn les propostes de millora que considerin. El 4 de març tindrà lloc la segona sessió de treball, de devolució i posada en comú de les aportacions rebudes. Aquest procés és previst tancar-lo l’11 de març amb un document definitiu amb aspectes de millora de l’eina tecnològica, amb l’objectiu d’implementar els que siguin possibles durant l’any 2024.

 

Projecte de millora de la Bústia de consultes, queixes i suggeriments

El passat novembre es va posar en marxa un projecte global de millora de la Bústia de consultes, queixes i suggeriments, que a banda d’incloure l’acció dels Espais de col·laboració ciutadana, pretén millorar la gestió interna dels comunicats que presenta la ciutadania i fomentar l’anàlisi de les dades obtingudes com a base per a la presa de decisions.

Aquest projecte de millora preveu l’automatització d’alguns processos interns que agilitzin la resolució de comunicats i la resposta cap a la ciutadania, al mateix temps que optimitzarà la captura i anàlisi de dades per identificar de manera més eficaç les tipologies d’incidències o consultes que es generen i on es concentren.

Les accions als Espais de col·laboració ciutadana s'inclouen a la línia 6.5 del Pla de mandat (Potenciar la comunitat per reforçar se de pertinença) i en concret per avançar en un model de lògica col·laborativa amb la ciutadania que fomenti la presa de decisions més compartides. 

 

Galeria d'Imatges

Publicat a