Soraya El Farhi i Ali Afaki

Soraya El Farhi i Ali Afaki Contactar

Càrrecs

• Regidor/a Municipal ERC-MES-AM

Règim de retribució i dedicació

Concepte
Règim
Retribució anual
ASSISTÈNCIA

Biografia, formació i trajectòria política

Vaig néixer al Marroc l’hivern de 1970 i vaig arribar a Catalunya quan tenia sis anys. Llavors, el model d’immersió lingüística en català no estava implantat i, per tant, l’aprenentatge per la llengua vehicular (català) va ser un esforç i una elecció personal a la meva vida. Resideixo a Mataró al barri de Pla d’en Boet amb el meu marit i les meves quatre filles.

La meva trajectòria laboral principal ha estat com a encarregada a l’empresa Derivados Naturales fins als últims dos anys que he estat mestressa de casa. Com a dona treballadora, mare i immigrant, i la respectiva logística vital que això comporta, sempre m’he mantingut vinculada a la lluita social a peu de carrer.

El meu historial acadèmic reglat es limita a l’escolaritat bàsica fins el grau de formació professional d’administració. Al llarg de la meva vida he realitzat diversos cursos certificats per ampliar els meus coneixements sobre temàtiques d’interès com la cuina, teoria sociolaboral i de RRHH i/o jornades de reflexió sobre tipus penals d’agressió amb perspectiva de gènere. Actualment sóc estudiant d’Integració social a distància per conciliar vida professional i familiar.

Respecte a la militància política en clau de gènere, és inherent en tota la nissaga familiar de dones que em varen ensenyar la importància del feminisme sense saber el que aquesta teoria política implicava i que engloba totes les esferes de la vida laboral, personal i familiar. Pel que fa a la lluita social en termes de mediació i trobada interreligiosa s’han centrat en la meva participació activa com a col•laboradora a Justícia i Pau i com a vocal a l’associació Al-Ouahda que representa la comunitat musulmana mataronina. Durant la meva implicació i la resta de dones vàrem crear la primera comissió de dones per tal d’afavorir orgànicament l’emancipació femenina.

Actualment participo al programa Dones Migrades de Ràdio Mataró que vàrem fundar amb dues amigues i companyes de lluita, AsmaaAouattah i Silvia Llantó. També milito a l’Associació veïnal de Rocafonda, barri del qual he estat sempre vinculada i he dedicat majoritàriament el meu activisme social i mediació cultural.

He consolidat la meva militància institucional recentment com a regidora pel Grup municipal d’ERC-Moviment d’esquerres per la convicció d’establir sinergies positives entre la lluita social de barri l’activitat política amb els valors que representa ERC a l’administració pública: la cohesió social des d’un prisma d’acceptació i atenció a tota la diversitat que presenta la ciutadania mataronina, municipalisme i republicanisme com a eines de transformació i millora social.

El meu temps lliure o d’oci m’agrada gaudir-lo fent senderisme en família, participant en obres de teatre amateur o anant al cinema i coneixent les reflexions que tenen les meves filles de les quals n’aprenc molt. Acostumo a viatjar els estius al Marroc per visitar familiars i rememorar les meves arrels.

Declaració de béns

Declaració d'activitats