L'Ajuntament presenta un programa d'activitats per facilitar la transició del món educatiu al laboral
La presidenta de l'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), Alícia Romero, i la presidenta de l'Institut Municipal d'Educació, Conxita Calvo, han presentat avui a Can Palauet un programa d'activitats de Transició Escola-Treball per al curs 2007-2008 adreçades als centres educatius per tal de facilitar l'accés dels estudiants al món laboral.
Les activitats, preparades de forma conjunta per l'IMPEM i l'IME, s'orienten principalment a tres col·lectius:
- Professors, amb l'objectiu de dotar-los de materials i suport tècnic que faciliti la seva tasca orientadora.
- Alumnes, per donar-los a conèixer els serveis i recursos que els seran d'utilitat al llarg dels seus estudis i la seva vida professional.
- Pares i mares, per informar-los de les diferents sortides professionals i itineraris formatius que poden seguir els seus fills.
Pel que fa a les activitats que presenta l'IMPEM, aquest any se n'han afegit de noves a d'altres que ja s'havien posat en marxa anteriorment i que es mantenen o s'han millorat. Concretament són nous d'enguany:
- Els Itineraris d'orientació: sessions d'orientació per promoure la reflexió de l'alumnat sobre el seu futur acadèmic i professional. Aquesta activitat compta amb el suport de la plataforma multimèdia porta22-Mataró. Aquestes sessions són:
- I després de l'ESO€ què?
- I després del Batxillerat€ què?
- I després del Cicle€ què?
- I després del PGS€ què?
- Mataró, comerç mediterrani: una xerrada on s'explica la tipologia, funcions, localització i gestió de comerç de la ciutat de Mataró, complementada amb una visita guiada a algun dels eixos comercials de la ciutat.
- Taller d'habilitats per a la creació d'empreses d'èxit: tallers amb activitats i simulacions empresarials, on els alumnes experimenten i assimilen habilitats, hàbits i comportaments emprenedors per desenvolupar una idea innovadora d'èxit.
Les activitats següents presenten alguna millora:
- Consultes per a tutors/es: en aquesta activitat s'introdueix l'ús de la plataforma Porta22-Mataró com a eina d'autoconsulta.
- Visites guiades al Servei d'Ocupació de Mataró (SOM): s'adrecen a alumnes d'ensenyaments secundaris postobligatoris.
- Xerrades a joves: s'han vinculat a l'espai ocup@ció Jove.
- Programa Xplora, que permet a alumnes de 4rt d'ESO fer tastets d'oficis.
- S'incorpora l'ús de la plataforma port@22-Mataró, per facilitar la tria d'ocupacions a fer el tast.
- Diferents modalitats de tast: estades i/o visites a empreses o centres educatius, entrevistes amb professionals, consulta de vídeos, etc.
- Avaluació dels tastets per part de cada jove i disseny del propi projecte professional amb el suport dels tècnics d'orientació del SOM.
- Introducció a l'economia social: que es treballarà conjuntament amb la Fundació i Unió de Cooperadors per a la seva impartició.
Finalment es mantenen les activitats:
- Dossier "I després de l'ESO€què?
- Xerrades a pares i mares d'alumnes
- Visita guiada: L'escola al mercat
- On podem trobar idees de negoci?
- Com posar en marxa una empresa i subvencions de suport?
- Què és una incubadora d'empreses TIC?
- Introducció a l'economia social: societats cooperatives, societats laborals i altres.
Pel que fa les activitats presentades per l'IME hi trobem:
- La guia d'activitats i serveis per als centres educatius, que ofereix als centres diferents activitats classificades per etapes d'ensenyament, àmbits temàtics i que des de l'any passat està disponible en format digital al web d'educació.
- El programa d'acompanyament individual, que consisteix en fer un seguiment d'un any als alumnes que no obtenen el Graduat en Secundària, fins que s'ubiquen en un recurs educatiu o laboral.
- Activitats d'aprenentatge-servei,on es vincula la realització d'un servei a la comunitat amb l'aprenentatge escolar en una única activitat educativa.
- Jornades d'orientació acadèmica i professional, que informen als alumnes que finalitzen la seva etapa educativa de les opcions de formació que tenen al sortir de centre.