Crònica del Ple ordinari d’octubre (05/10/2023)

Crònica del Ple ordinari d’octubre (05/10/2023)

L’aprovació del Compte General de l’Ajuntament de Mataró de l’exercici 2022 i de l’actualització de l’inventari de béns, drets i obligacions de l’Ajuntament a 31 de desembre de 2022 van ser els dos punts més destacats del Ple ordinari d’octubre.

El Ple ordinari d’octubre, amb 26 punts a l’Ordre del dia, va començar amb un minut de silenci en memòria de les últimes víctimes de violència masclista a Catalunya, una dona assassinada a Palamós i una altra a Tarragona, presumptament per les seves respectives parelles.

Tot seguit es van tractar els dos punts corresponents a la Comissió Especial de Comptes. Es va donar compte de l’informe de fiscalització i control intern efectuat per la Intervenció General corresponent a l'exercici 2022. Indicava que a 31 de desembre de l'any passat l’endeutament es trobava en el 54,83%, 5,49 punts inferior al de l'any 2021. També es va aprovar el Compte General de l'Ajuntament de Mataró de l'exercici 2022, que inclou totes les dades econòmiques i financeres dels comptes de l’Ajuntament, dels seus ens públics empresarials i de les societats municipals, així com els diferents consorcis i fundacions.

Pel que fa als punts procedents de la Comissió Informativa Municipal d’Administració General, Bona Governança i Estratègia de Futur, es va aprovar l’actualització de l’Inventari de béns, drets i obligacions de l’Ajuntament a 31/12/2022, amb valor de 932,8 milions. Entre els moviments més importants hi ha la compra d'immobles, 10 pisos per tanteig i retracte, inversions i cancel·lació de préstecs. El Ple també va acordar denegar la petició de nul·litat de ple dret en relació a un expedient de liquidació de plusvàlua.

Corresponent a l’àmbit d’urbanisme, tractat a la CIM de Planificació Territorial, Ciutat Pròspera i Promoció Econòmica, el Ple va aprovar inicialment la Modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbanística, un tràmit per ajustar l'alineació del sistema viari a l’entorn de l’Escola GEM.

L’últim punt de l’acció de govern va ser donar compte de l’aprovació en Junta de Govern Local del Pla d'accessibilitat comunicativa. Serà part del Pla d’Accessibilitat Universal de Mataró i té per objectiu que productes, serveis i processos comunicatius generats per l'Ajuntament puguin arribar a tothom.

En l’apartat d’impuls i control del Govern, els grups de l’oposició van presentar 4 propostes de resolució, 6 precs i 8 preguntes.

Pel que fa a les Propostes de resolució, es va aprovar la presentada per Junts per Mataró per a la creació d’una xarxa d’establiments col·laboradors en reciclatge de roba, que va rebre el suport del Govern (PSC i En Comú Podem Mataró) i dels grups municipals d'ERC, Junts per Mataró, Partit Popular i CUP; i l'abstenció de VOX. Van decaure les presentades pel PP per a la reestructuració del carril bici i l’eliminació dels trams conflictius; la presentada per la CUP per revitalitzar els eixos comercials de tota la ciutat i impulsar-los a través del comerç cooperatiu de proximitat, i la presentada per VOX per a la reducció dels estacionaments en zona blava.

En conjunt, els grups de l’oposició van presentar 6 precs i 8 preguntes referents al servei de Mataró Bus, al servei d’atenció domiciliària, a les ocupacions, al Servei de Policia Local, a l’educació nutricional enfocada a infants i adolescents, a persones beneficiàries del carnet blau i a la suspensió de la XXII triatló ciutat de Mataró, entre d’altres.