Crònica del ple extraordinari del mes de febrer (22/02/2024)

Crònica del ple extraordinari del mes de febrer (22/02/2024)

El Ple extraordinari del mes de febrer va tenir com a tema destacat l’aprovació del Pla Estratègic de Subvencions per al període 2024-2026.

Els regidors i regidores durant la sessió extraordinària del mes de febrer. Foto: Ajuntament

La sessió va començar amb l’aprovació de la modificació en la composició de les Comissions Informatives Municipals a petició del grup municipal de Vox que va demanar canviar la seva representació en les Comissions.

Tot seguit es va donar compte de l’informe d’avaluació de l’exercici 2022 del Pla Estratègic de Subvencions. Segons el document, realitzat per la Fundació Francisco Ferrer i Guàrdia, durant l’any 2022 es van atorgar subvencions per un valor de 4.467.491, 79 euros, 257.374,11 euros més del que s’havia pressupostat inicialment en el Pla Estratègic de Subvencions per aquell any. L’informe també assenyala que la majoria de les subvencions que es van concedir (69%)  va ser via conveni, mentre que el 31% restant es van atorgar per concurrència competitiva.

En aquesta mateixa sessió plenària es va aprovar el Pla de Subvencions 2024-2026. Es tracta d’un document que promou la transparència, l’avaluació i el retiment de comptes de l’activitat subvencional que es portarà a terme durant aquests anys. El PES pel període 2024-2026  preveu disposar de 13,5 milions d’euros per a subvencions que es dividiran entre els tres exercicis. La seva concessió estarà condicionada a l’existència de dotació pressupostària adient i suficient. Tot seguit es van aprovar les subvencions previstes per al 2024 per a les entitats dels àmbits de l’atenció social, persones grans, salut pública, igualtat, joventut, ciutadania global, ensenyament, esports i cultura amb un import de 419.577,41 euros. Com a novetat, del 5 al 22 de març els membres de les entitats podran rebre assessorament a través de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats.

El ple va acabar amb l’aprovació provisional per tercera vegada del Pla de Millora Urbana per a l’ordenació de volums de la parcel·la de la plaça J. Cusachs promogut per a la cadena Aldi per construir un supermercat en un edifici industrial en desús. S'incorporen les observacions de la Comissió Territorial d’Urbanisme de l’Arc Metropolità de Barcelona,  les condicions de l’informe de l’Autoritat del Transport Metropolità i  la prescripció de l’informe del Departament de Comerç.