https://www.mataro.cat/@@site-logo/Logo amb fons.png
Com funciona el servei?
Un cop formulada la sol·licitud per part del ciutadà, el referent del SIPH analitza el cas, requereix informació addicional si s’escau i en valora la urgència.
Si tot és correcte, s'agenda una entrevista amb un dels assessors jurídics. En aquesta entrevista el ciutadà rep assessorament amb l’objectiu de:
Ser coneixedor/a dels seus drets i obligacions.
Prendre conscicència de la seva situació per a poder definir estratègies d’actuació.
Ser capaç de (co) dissenyar una proposta de resolució/mitigació de la situació que afronta.
Ajudar i acompanyar en la definició d’aquesta proposta de negocació.
En casos de lloguer entre particulars, a més...
Ajudar a definir estratègies per a poder defensar aquesta proposta davant de l’arrendador (en cas de lloguer).
Resoldre aspectes abusius i ilegals de la relació contractual.
Identificar situacions d’assetjament immobiliari.
Si la persona sol·licitant requereix d’intermediació amb una entitat financera o gran tenidor, l’assessor jurídic transmet la proposta de negociació acordada a Ofideute de la Generalitat de Catalunya per a que la confronti i defensi enfront de l’entitat financera o gran tenidor.