Atenció i informació de llicències: certificat de qualificació urbanística
Informa sobre el què es permet fer en una parcel·la segons la normativa urbanística vigent.
La finalitat és que el ciutadà tingui coneixement de les possibilitats d’ús i d’edificació d’una finca (número de plantes permeses, volum màxim, distàncies que cal complir, etc... i si es permet l’habitatge, el comerç, la indústria, etc...) i també les possibles afectacions per raó del planejament vigent.
També s’anomena certificat de règim urbanístic o d'aprofitament urbanístic.
Està regulat a l’art 105 de la Llei d'Urbanisme de Catalunya, text consolidat
Qualsevol persona interessada.
El que estableixen les Ordenances Fiscals
Sempre.
Personalment o per correu postal, als llocs següents:
Oficina d'Atenció i Informació del Servei de Llicències i Disciplina d'Obres i Activitats, o al
Servei d'Atenció Ciutadana
Sol·licitud segons model normalizat FM1254.
Còpia del DNI o NIF del sol·licitant.
Còpia de qualssevol document on hi hagi la referència cadastral de l’immoble o solar (Per exemple rebut de l’IBI, escriptura...). Es pot obtenir una fitxa de consulta descriptiva i gràfica al web de la Seu electrònica del cadastre.
Plànol de situació, degudament signat, amb indicació de la finca a E. 1:1.000.
1 mes.
Còpia de la sol·licitud.
Liquidació de les taxes (rebut).
Certificat de qualificació urbanística (es lliura quan finalitza el tràmit).