Junta Arbitral de Consum: adhesió
Des de l’any 1998, la Junta Arbitral de Consum de l’Ajuntament de Mataró ofereix tant als compradors (consumidors i usuaris) com als venedors (venedors i prestadors de serveis), una via de resolució de conflictes ràpida, eficaç i econòmica.
- Ràpida, perquè es tramita en un període breu de temps.
- Eficaç, perquè es resol mitjançant un laude o una resolució, sense haver de recórrer a la via judicial ordinària.
- Econòmica, perquè és gratuïta per a totes dues parts.
L’adhesió a la Junta Arbitral de Consum és:
- Voluntària, perquè totes dues parts s’hi adhereixen lliurament.
- Executiva, perquè els laudes o les resolucions arbitrals són de compliment obligat.
Beneficia tant els consumidors com els empresaris. Aquelles empreses o comerços adherits disposaran del distintiu oficial visible des del l’exterior per a les persones consumidores.
Si sou empresaris i us adheriu al sistema arbitral de consum podreu exhibir el distintiu oficial que indicarà als vostres clients l’oferta d’una garantia afegida als serveis i productes que presteu habitualment. Així guanyareu la confiança dels clients i la seva fidelitat i, en conseqüència, millorarà la vostra competitivitat en el sector.
L’adhesió és gratuïta.
Sempre
Per internet amb certificat digital
Personalment a la Junta Arbitral de Consum de Mataró a l’Avinguda Puig i Cadafalch, 101 o al Servei d’Atenció Ciutadana.
Les empreses o autònoms també poden efectuar aquesta tramitació a l'Oficina Mataró Empresa sol·licitant cita prèvia per internet
S’ha d’omplir la sol·licitud d’adhesió amb les dades requerides.
Important: Cal adjuntar la documentació escanejada que justifiqui la seva representació per la signatura de la sol•licitud d’adhesió al sistema arbitral.
Un cop rebuda la sol·licitud amb la documentació justificativa del titular de l’empresa, comerç o servei, rebran, en un termini de màxim 15 dies, a volta de correu la còpia signada i segellada del compromís d’adhesió al sistema arbitral i el distintiu identificador de l’adhesió que cal que estigui situat en un lloc visible de l’establiment.
Còpia registrada de la sol·licitud arbitral presentada.
Llei 22/2010, del 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya (versió consolidada).
Legislació estatal
Reial decret 231/2008, de 15 de febrer, pel qual es regula el sistema arbitral de consum. (Versió consolidada)
Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris i altres lleis complementàries (versió consolidada).
Llei 60/2003, de 23 de desembre, d'arbitratge. (Versió consolidada)
Les sol·licituds d’arbitratge es poden presentar a la Junta Arbitral de Consum més propera al domicili de la persona consumidora.
Podeu consultar les Juntes Arbitrals de Consum.
A Catalunya hi ha una Junta Arbitral de Consum d’àmbit autonòmic dins del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya i vuit més d’àmbit municipal, en el nostre municipi hi ha Junta Arbitral de Consum Municipal.
Si comprem un producte o un servei a un establiment adherit a una Junta Arbitral de Consum tenim la garantia que, en cas de conflicte, es resoldrà a través d'aquesta via gratuïta, senzilla, àgil i executiva.
L’adhesió a una Junta Arbitral de Consum per part d’una empresa contribueix a resoldre els conflictes entre aquesta i les persones consumidores i usuàries d’una manera positiva i dóna garantia d’una imatge de seriositat, credibilitat i professionalitat.