Ajuntament  »  Atenció Ciutadana  »  Tràmits  »  Llicències d'activitats: Comunicació prèvia d'habitatge d'ús turístic

Llicències d'activitats: Comunicació prèvia d'habitatge d'ús turístic

Què és i per a què serveix?

Els habitatges d’ús turístic requereixen la corresponent comunicació prèvia d’inici d’activitat davant l’ajuntament competent, subscrita pel propietari i també, si escau, per la persona física o jurídica gestora a qui prèviament el propietari hagi encomanat la gestió de l’habitatge en qüestió.

Qualsevol alteració o modificació de les dades ha de ser comunicada a l’Ajuntament.

Tenen la consideració d’habitatges d’ús turístic aquells que són cedits pel seu propietari, directament o indirectament, a tercers, de forma reiterada i a canvi d’un preu, per un període màxim de 31 dies, o més vegades en un any.

L’habitatge d’ús turístic no s’ha de confondre amb un establiment d’apartament turístic, que entre d’altres qüestions, no disposen de cèdula d'habitabilitat i són un únic establiment o unitat empresarial d’explotació.

Hi ha un Registre de Turisme (RTC), adscrit a la Direcció General de la Generalitat de Catalunya, en què s’inscriu com a tal, d’ofici a partir del trasllat de la comunicació d’alta de l’activitat per part de l’Ajuntament, i és la Direcció general de Turisme qui notifica el número d’inscripció com habitatge d’ús turístic al seu propietari.

Condicions:
  1. Disposar de la cèdula d’habitabilitat vigent i complir en tot moment les condicions tècniques i de qualitat exigibles als habitatges.
  2. Els habitatges no poden ser ocupats amb més places que les indicades a la cèdula.
  3. Els habitatges han d’estar suficientment moblats i dotats dels aparells i estris necessaris per a la seva ocupació immediata, tot en perfecte estat d’higiene. 
Altres:

La destinació d’un habitatge a l’ús turístic no és possible si està prohibida pel planejament urbanístic on es trobi, o està prohibida pels estatuts de la comunitat degudament inscrits en el Registre de la propietat en edificis sotmesos al règim de propietat horitzontal.
 
Quines obligacions té el propietari d’ús turístic?
  • Facilitar el telèfon d’atenció immediata de consultes i incidències.
  • Garantir un servei d’assistència i de manteniment.
  • Remetre a la Direcció General de la Policia la informació relativa a l’estada de les persones que s’hi allotgen, a través del web dels Mossos d’Esquadra, Registre de viatgers d’establiments d’hostalatge.
Qui ho pot demanar?

La persona propietària de l'habitatge, o un/a representant degudament autoritzat/da/ o la persona gestora de l’habitatge.

Quin cost té?
Mitjans de pagament

La liquidació de taxes es pot abonar a les entitats bancàries col·laboradores.

En quines dates es pot fer?

En qualsevol moment, però sempre abans d'iniciar o modificar l'activitat.

Com i on es pot presentar?

- Per internet amb certificat digital.

- Presencialment

Important: A partir de l'1 de febrer de 2018 les persones jurídiques titulars d'activitats (empreses, entitats, ....) podran presentar aquest tipus de sol·licituds només per internet o a les oficines Mataró Empresa i a Atenció i Informació del Servei de Llicències.

Quins documents s'han de portar?
  • Sol·licitud (segons model normalitzat FM1241)
  • Còpia del DNI o NIF del sol·licitant.
  • Còpia de la Cèdula d'habitabilitat de l'habitatge -vigent-, i annex en cas de més de dos habitatges.
  • Declaració d'alta, baixa o variació del servei de recollida i tractament de residus comercials i industrials (segons model normalitzat FM1338)
Quant temps triga la resposta?

Immediata.

Quina documentació es lliura?

   - Còpia de la sol·licitud de la comunicació prèvia.

   - Autoliquidació de la taxa (rebut).

On es pot trobar més informació?
Altres informacions d'interès