Ajuntament  »  Atenció Ciutadana  »  Tràmits  »  Llicències d'activitats: Comunicació de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient

Llicències d'activitats: Comunicació de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient

Què és i per a què serveix?

És el tràmit a través del qual el titular d’una activitat, que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l’Ajuntament que procedeix a realitzar una modificació no substancial.

Els criteris per a qualificar la modificació de no substancial, estan previstos a l’annex de l’Ordenança municipal d’intervenció d’activitats.
Requisits previs

La comunicació de la modificació es realitza abans de portar-se a terme.

Qui ho pot demanar?

El titular de l'activitat/ o representant.

Quin cost té?
Mitjans de pagament

La liquidació de taxes es pot abonar a les entitats bancàries col·laboradores.

En quines dates es pot fer?

Sempre.

Com i on es pot presentar?

- Per internet amb certificat digital 

- Presencialment

Important: A partir de l'1 de febrer de 2018 les persones jurídiques titulars d'activitats (empreses, entitats, ....) podran presentar aquest tipus de sol·licituds només per internet o a les oficines Mataró Empresa i a Atenció i Informació del Servei de Llicències.

 

Quins documents s'han de portar?
  • Sol·licitud Comunicació no substancial d’una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient (segons model normalitzat FM1650
  • Documentació que identifiqui els paràmetres que defineixin la modificació com no substancial, d’acord amb la normativa sectorial aplicable
  • Còpia del DNI o NIF del titular si és a primera sol·licitud o comunicació que formula la persona interessada. En cas que el sol·licitant de la llicència o comunicació sigui una persona jurídica, caldrà aportar fotocòpia del DNI de la persona representant i acreditar la seva representació legal.
  • Preu públic pel servei de recollida de residus comercials i industrials assimilables (segons model normalitzat FM1338)

 

Quant temps triga la resposta?

En el termini d'un mes.

Silenci administratiu

Hi ha resolució per part de l’Ajuntament, motivant si és una modificació substancial o no.

Si en la modificació no substancial amb efectes sobre el medi ambient s’incorporen nous focus d’emissions, la resolució podrà concretar els límits d’aquestes emissions, si aquests límits no estan fixats per la normativa sectorial.

Si la resolució municipal determina que la modificació és substancial caldrà esperar l’atorgament de la nova llicència.

Si transcorre el termini d’un mes des de la data de la comunicació sense que s’adopti cap resolució municipal al respecte, es podrà dur a terme la modificació no substancial.
Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu.

Quina documentació es lliura?

En cas d’una activitat sotmesa a llicència:

  • La modificació es podrà dur a terme si l’Ajuntament considera que no és substancial o bé no es pronuncia en el termini d’un mes.
  • La modificació ha de figurar a les actes de control periòdic.

En cas que la modificació tingui efectes per a les persones o el medi ambient, caldrà obtenir la corresponent llicència.

En cas d’una activitat sotmesa a comunicació:

  • Còpia de la sol·licitud que correspon al títol habilitant per l’exercici de l’activitat

El titular de l’activitat pot acreditar la comunicació prèvia mitjançant còpia de la documentació presentada, segellada pel Registre general municipal. En qualsevol cas, aquesta còpia formal de la comunicació ha d’estar en tot moment a disposició del personal de control i d’inspecció, en el domicili de l’activitat.

En els altres casos, l’ampliació o la modificació d’una llicència o d’una comunicació prèvia, estarà subjecte a nova llicència o la formalització de nova comunicació prèvia.

Autoliquidació de la taxa (rebut).
On es pot trobar més informació?
Altres informacions d'interès