Llicències d'activitats: Declaració responsable d'una activitat innòcua
És el títol habilitant per poder exercir una activitat o bé per modificar una activitat amb títol habilitant concedit.
Consisteix en la declaració responsable prèvia per la que es posa en coneixement de l’Ajuntament, des de la data de la seva presentació, l'inici d’una activitat classificada dins l’annex I de la Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació administrativa de l’administració de la Generalitat i dels governs locals.
- Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan procedeixi.
- L’activitat ha de ser compatible amb el planejament urbanístic.
- Disposar de certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l’activitat, instal·lació o establiment, signat per tècnic competent (forma part de la documentació).
- Disposar dels títols habilitants per exercir l’activitat, en matèria sanitària, seguretat, quan sigui necessari (forma part de la documentació).
- Disposar del document públic del legal representant per a la signatura de la declaració responsable en nom de titular que desenvolupa l’activitat, si s’escau (forma part de la documentació).
La Declaració responsable es presenta quan es vol iniciar l’activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme.
El titular de l'activitat/ o representant.
Es requereix la signatura de tècnic competent pel certificat tècnic.
El que estableixen les Ordenances Fiscals (3.7.- TAXA PER LES LLICÈNCIES AMBIENTALS, AUTORITZACIONS AMBIENTALS I COMUNICACIONS PRÈVIES, I PELS CONTROLS POSTERIORS A L’INICI DE L’ACTIVITAT)
La liquidació de taxes es pot abonar a les entitats bancàries col·laboradores.
Sempre.
La declaració responsable es presenta quan es vol iniciar l’activitat i un cop finalitzades les obres i instal·lacions necessàries per dur-la a terme.
- Per internet amb certificat digital
- Presencialment
- A l'Oficina Mataró Empresa sol·licitant cita prèvia per internet
- A l’Oficina d'Atenció i Informació del Servei de Llicències i Disciplina d'Obres i Activitats
- Al Servei d’Atenció Ciutadana
Important: A partir de l'1 de febrer de 2018 les persones jurídiques titulars d'activitats (empreses, entitats, ....) podran presentar aquest tipus de sol·licituds només per internet o a les oficines Mataró Empresa i a Atenció i Informació del Servei de Llicències.
- Declaració responsable (segons model normalitzat FM1314)
- Certificat tècnic Declaració responsable (segons model normalitzat FM1139)
- Declaració del responsable en matèria de salut alimentària, si es tracta d’un establiment afectat pel RD 191/2011 (segons model normalitzat FM1651)
- Còpia del DNI o NIF del titular si és la primera sol·licitud o comunicació que formula la persona interessada. En cas que el sol·licitant de la llicència o comunicació sigui una persona jurídica, caldrà aportar còpia del DNI/NIE de la persona representant i acreditar la seva representació legal.
- Comunicació del servei de recollida i tractament de residus comercials i industrials assimilables als municipis (segons model normalitzat FM1338)
- Declaració responsable d'una activitat innòcua
- Certificat tècnic per activitat innòcua
- Declaració responsable d'inici d'activitat per a establiments alimentaris
- Comunicació d'alta, baixa o variació del servei de recollida i tractament de residus comercials i industrials
- Autorització per presentar documentació en nom d'una altra persona
Immediata.
Efectes:
- Un cop efectuada la declaració responsable, l’exercici de l’activitat es pot iniciar sota l’exclusiva responsabilitat de les persones titulars i tècniques que hagin realitzat certificacions, i alhora faculta a l’administració per a dur a terme qualsevol actuació de comprovació.
- La declaració responsable no atorga a la persona o empresa titular de l’activitat facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni cobertura a efectes contraris a l’ordenament vigent.
- La inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada consignada en aquest document serà posada en coneixement de la persona titular que disposarà d’un termini per corregir-la o perfeccionar-la, sens perjudici del dret a presentar al·legacions en el termini de 15 dies a comptar de la notificació i de les responsabilitats a les quals s’hagués de fer front.
- En cas que es constati algun incompliment s’iniciarà un procediment d’esmena d’una durada màxima de dos mesos, que no comportaria la suspensió de l’activitat, tret que hi hagués risc per a les persones, els béns o el medi ambient.
- Aquest procediment d’esmena és independent i compatible amb un possible procediment sancionador, i supletori en els casos en què la normativa sectorial de l’activitat no estableixi un procediment específic.
No opera.
Les ordinàries del procediment administratiu.
Còpia de la sol·licitud que correspon al títol habilitant per l’exercici de l’activitat.
Autoliquidació de la taxa (rebut).
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procedimient Administratiu Comú de les Administracions Públiques
Instruccions tècniques de l'Ordenança d'intervenció municipal d'Activitats
Llistat de carrers que han de ser amb llicència provisional 2014
Plànols d'ordenació del Pla General 96
Relació normativa pla general vigent
Registre de planejament urbanístic de Catalunya
Seu electrònica del cadastre (per consultar la referència cadastral)