Ajuntament  »  Atenció Ciutadana  »  Tràmits  »  Llicències d'activitats: Declaració responsable d'una activitat innòcua

Llicències d'activitats: Declaració responsable d'una activitat innòcua

Què és i per a què serveix?

És el títol habilitant per poder exercir una activitat o bé per modificar una activitat amb títol habilitant concedit.
Consisteix en la declaració responsable prèvia per la que es posa en coneixement de l’Ajuntament, des de la data de la seva presentació, l'inici d’una activitat classificada dins l’annex I de la Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació administrativa de l’administració de la Generalitat i dels governs locals.

Requisits previs
  • Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan procedeixi.
  • L’activitat ha de ser compatible amb el planejament urbanístic.
  • Disposar de certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l’activitat, instal·lació o establiment, signat per tècnic competent (forma part de la documentació).
  • Disposar dels títols habilitants per exercir l’activitat, en matèria sanitària, seguretat, quan sigui necessari (forma part de la documentació).
  • Disposar del document públic del legal representant per a la signatura de la declaració responsable en nom de titular que desenvolupa l’activitat, si s’escau (forma part de la documentació).
Termini de la sol·licitud

La Declaració responsable es presenta quan es vol iniciar l’activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme.

Qui ho pot demanar?

El titular de l'activitat/ o representant.
Es requereix la signatura de tècnic competent pel certificat tècnic.

Quin cost té?
Mitjans de pagament

La liquidació de taxes es pot abonar a les entitats bancàries col·laboradores.

En quines dates es pot fer?

Sempre.
La declaració responsable es presenta quan es vol iniciar l’activitat i un cop finalitzades les obres i instal·lacions necessàries per dur-la a terme.

Com i on es pot presentar?

- Per internet amb certificat digital

- Presencialment

Important: A partir de l'1 de febrer de 2018 les persones jurídiques titulars d'activitats (empreses, entitats, ....) podran presentar aquest tipus de sol·licituds només per internet o a les oficines Mataró Empresa i a Atenció i Informació del Servei de Llicències.

Quins documents s'han de portar?
  • Declaració responsable (segons model normalitzat FM1314)
  • Certificat tècnic Declaració responsable (segons model normalitzat FM1139)
  • Declaració del responsable en matèria de salut alimentària, si es tracta d’un establiment afectat pel RD 191/2011 (segons model normalitzat FM1651)
  • Còpia del DNI o NIF del titular si és la primera sol·licitud o comunicació que formula la persona interessada. En cas que el sol·licitant de la llicència o comunicació sigui una persona jurídica, caldrà aportar còpia del DNI/NIE de la persona representant i acreditar la seva representació legal.
  • Comunicació del servei de recollida i tractament de residus comercials i industrials assimilables als municipis (segons model normalitzat FM1338)
Quant temps triga la resposta?

Immediata.

Efectes:

  1. Un cop efectuada la declaració responsable, l’exercici de l’activitat es pot iniciar sota l’exclusiva responsabilitat de les persones titulars i tècniques que hagin realitzat certificacions, i alhora faculta a l’administració per a dur a terme qualsevol actuació de comprovació.
  2. La declaració responsable no atorga a la persona o empresa titular de l’activitat facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni cobertura a efectes contraris a l’ordenament vigent.
  3. La inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada consignada en aquest document serà posada en coneixement de la persona titular que disposarà d’un termini per corregir-la o perfeccionar-la, sens perjudici del dret a presentar al·legacions en el termini de 15 dies a comptar de la notificació i de les responsabilitats a les quals s’hagués de fer front.
  4. En cas que es constati algun incompliment s’iniciarà un procediment d’esmena d’una durada màxima de dos mesos, que no comportaria la suspensió de l’activitat, tret que hi hagués risc per a les persones, els béns o el medi ambient.
  5. Aquest procediment d’esmena és independent i compatible amb un possible procediment sancionador, i supletori en els casos en què la normativa sectorial de l’activitat no estableixi un procediment específic.
Silenci administratiu

No opera.

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu.

Quina documentació es lliura?

Còpia de la sol·licitud que correspon al títol habilitant per l’exercici de l’activitat.
Autoliquidació de la taxa (rebut).

On es pot trobar més informació?
Altres informacions d'interès